De meeste mensen zijn of komen zo langzamerhand weer terug van hun welverdiende vakantie. Lekker uitgerust, bijgebruind en natuurlijk zin om te korfballen. Zeker na het abrupte einde rond half maart.

Vanaf volgende week (week van 17 augustus) starten de trainingen weer voor de jeugdploegen bij Swift.  Andere teams zijn inmiddels al begonnen of zijn zelfs niets gestopt.

Helaas is het Corona-virus ook terug van vakantie, want we lezen toch weer hogere besmettingscijfers in de krant. En zelfs Zeeland is af en toe landelijk in het nieuws m.b.t. de corona.
Dat betekent dat we met elkaar bij Swift ook nog steeds rekening moeten houden met bepaalde spelregels.  Iedereen kent ze, maar belangrijk er is dat iedereen ze ook toepast.

Start competitie
Zoals het er nu naar uitziet gaat de korfbalcompetitie op 5 september 2020 van start.
Tijdens de trainingen en wedstrijden mogen alle sporters binnen 1,5 meter van elkaar komen. Maar als de wedstrijden, voor de spelers/speelsters ouder dan 18, klaar zijn moeten ze weer 1,5 meter afstand van elkaar houden. Het klinkt raar, maar toch is het zo. Publiek is welkom langs de lijn, maar ook op 1,5 meter afstand van elkaar.

Corona-proof
Het bestuur en de Swift-commissies gebruiken de corona-richtlijnen van de overheid als leidraad (via NOC/NSF).

• We richten het clubhuis zo in, dat er voldoende ruimte is om (op afstand van elkaar) te zitten, met een maximaal aantal zitplaatsen.
  • Buiten op het terras zetten we meer stoelen en picknicks klaar.
  • We geven looproutes aan.
  • Er kan slechts 1 persoon tegelijk naar het toilet.
  • In de kleedkamers zitten we met maximaal 6 mensen (ouder dan 18). Jeugdleden kunnen wel met meer dan 6 tegelijk in de kleedkamer zitten.
  • We gebruiken 3 van de 5 douches.
  • Aan de bar kun je op 4 plaatsen consumpties bestellen, die je daarna zittend nuttigt.
  • We zorgen dat je in het clubhuis je handen kunt desinfecteren.
  • De BC bekijkt nog hoe we de registratie van contactgegeves van bezoekers aan het clubhuis en haar terras vorm gaan geven.

Om iedereen nogmaals te helpen met de corona-regels hangen we posters op met de bekende afspraken:
  • Klachten? Blijf thuis en laat u testen;
  • Houd 1,5 meter afstand van anderen;
  • Was vaak uw handen;
  • Hoest en nies in uw elleboog;
  • Ga weg als het druk is;

Voor de verdere informatie over verantwoord sporten in coronatijd wijzen wij u op de link:

Mocht u vragen/opmerkingen hebben over corona, dan kunt u contact opnemen met Bart Pouwer (bartp@zeelandnet.nl) van het bestuur.

Mochten er andere richtlijnen komen of bepaalde maatregelen werken niet, dan zullen we één en ander aanpassen.

Tot snel in/om het clubhuis of langs de lijn.

Samen zijn we Swift, samen tegen corona !!

Categorieën: Bestuur