Tegen de korfballers van Fiks uit Oegstgeest wilde Swift  graag punten pakken. Maar, de ploeg die vorig seizoen de droom op promotie naar de zaalhoofdklasse uiteen deed spatten is altijd een lastige horde om te nemen voor de Middelburgers. Daar was vlak na aanvang van de wedstrijd op Sportpark De Sprong echter weinig van te merken, want binnen de kortste tijd stond het 5-0 voor de thuisploeg. Met frivool aanvalsspel legden de korfballers van Swift de uitploeg hun wil op. Vooral Linda Burger was in het begin van de wedstrijd een plaag voor haar persoonlijke tegenstander.  Het was dat na de 5-0 legio kansen werden gemist door de thuisploeg, anders had de wedstrijd na een kwartier al beslist kunnen zijn. Dat gebeurde niet en wat volgde was een meeslepend duel tussen twee goede ploegen. De duels waren af en toe fysiek, maar dat had de scheidsrechter goed in de hand en hierdoor bleef het fair. Bij een stand van 8-7 kwam de ploeg uit Oegstgeest bijna langszij, maar dat lukte niet en Swift profiteerde optimaal, ruststand 11-8.

Fiks kwam messcherp de kleedkamer uit en voordat de Middelburgers met hun ogen hadden geknipperd lagen er alweer drie in het mandje: 11-11. Toch bleef Swift ogenschijnlijk de bovenliggende partij. Dat lag misschien wel aan het feit dat zowel de mannen als de vrouwen van Swift aanvallend dreigend waren (Aisja Zuidweg, Gijs Gillissen en Naomi Zuidweg waren in deze fase zuiver), terwijl bij Fiks 90% van de scores van de mannen kwamen. Ook leek er meer cohesie in de vakken te zijn bij de thuisploeg. Dylan Gillissen was afgelopen zaterdag misschien wel de meest complete speler bij Swift. Hij straalde rust uit, zijn passes waren loepzuiver, pakte veel rebounds en liet zich ook aanvallend gelden. Met vier maal winst op rij is Swift ook volgende week tegen Avanti uit Pijnacker de favoriet. Mocht er dan weer gewonnen worden, dan zijn de toppers Dalto en Groen-Geel gewaarschuwd.