Zoals weleens eerder beschreven in het Fm zijn we in oktober 2018 een recreantenteam gestart. Wat begon als praatje onder ouders ( “Zou het niet leuk zijn om het zelf eens te proberen…”), groeide het uit naar een proefperiode met enkele ouders in oktober. Elke maandagavond trainen, onder de bezielende begeleiding van Hans Soeting en zo kwamen er steeds meer mensen met enthousiasme voor de sport bij.

We overwinterden in de gymzaal aan de Mosselkreekstraat en leerden meer en meer van de techniek en tactiek van het korfbal. Enkele leden hadden deze kennis al wat jaren geleden opgedaan, enkelen begonnen echt als korfballeek. Doel van de recreanten was om vooral het plezier van de sport te beleven en de techniek meer te beheersen. Maar toch…. een doel waar je naar toe werkt is wel prettig. Het doel werd meedoen met het Hemelvaartoernooi. Na enkele oefenwedstrijden tegen een deel van Swift 4 en de A2 was het zover. Op de dag zelf werd met gezonde spanning uitgekeken naar de wedstrijden. Winnen was niet het doel maar enkele punten scoren wel!

Hoe langer we speelden, hoe meer we op elkaar ingespeeld raakten. En we hebben zeker ervaren hoe intensief de sport is! Dat bij Swift sporten en plezier naast elkaar bestaan werd op die dag wel duidelijk! We hadden als recreantenteam enkele mensen tekort, maar veel leden van bv. de A2 of S4 wilden met ons meespelen, stonden aan de kant ons aan te moedigen of gaven de laatste tips en adviezen. niet in de laatste plaats van onze coach Hans. En dat naast het spelen van hun eigen wedstrijden, wedstrijden fluiten of coachen! Allen hartelijk dank hiervoor!

Dank aan Sharon voor de foto’s!

Het recreantenteam traint dit seizoen nog enkele maandagen. Mocht je eens vrijblijvend willen meedoen? We zien je graag op maandagavond van 19.30-20.30 uur op het veld van Swift!

Wie weet tot gauw!

Categorieën: Overig