Op vrijdag 28 december speelde RTC Zeeland onder 15 tijdens de Korfbalchallenge de zgn. Talentenchallenge tegen andere RTC’s uit geheel Nederland. RTC Zeeland U15 – met Violet Pouwer, Luuk van Langevelde en Stijn Sanderse en Youri de Back (coach) van Swift in de gelederen – kwam uit in Poule B.

De start van het toernooi was, ondanks het vroege tijdstip – eerste wedstrijd was om 8.52, voor RTC Zeeland prima : een 12-2 overwinning op De Vallei. Daarna volgde een spannende wedstrijd tegen Zuid, na een 3-1 voorsprong werd het 3-3. Daarna volgende overwinningen tegen Midden-Nederland, Drenthe en een 14-0 winst op RTC Groningen. Ook RTC Zuid bleef haar wedstrijden winnen, waardoor het doelsaldo belangrijk werd voor de eindstand. Tot de laastste wedstrijd was dat van RTC Zeeland (+30) beter dan Zuid (+20), maar zij troffen in de laatste ronde nog Groningen .

Zeeland won met 8-2 van Het Oosten, toen werd het afwachten tot de laatste speelronde; RTC Zuid won met ‘slechts’ 11-2 van Groningen.
RTC Zeeland U15 werd daarmee eindwinnaar van Poule B met slechts 1 verliespunt en een beter doelsaldo.
De prijzen – een mooie bidon – , werden door Barbara Brouwer, international en speelster van TOP/Solar Compleet, uitgereikt aan het team en de coaches.

Violet, Luuk, Stijn, Youri en de rest van RTC Zeeland U15, namens Swift proficiat !

(Helaas ontbrak Stijn bij de prijsuitreiking en dus ook op de foto’s)

Categorieën: Overig