Na een week goed trainen staat zaterdag middag de kampioenswedstrijd tegen Top op het programma. Wij staan 1 punt voor op Top en dit is de laatste wedstrijd van de competitie. Wij hebben aan een gelijkspel genoeg maar als we verliezen is Top kampioen. Een wedstrijd om het eggie dus.
De spanning liep hoog op gedurende de week omdat Esmee op de maandagtraining geblesseerd uitviel. Esmee is een van onze spitsen en gemiddeld goed voor 3 doelpunten per wedstrijd. En zeker de laatste weken goed in vorm. Na veel overleg tussen de trainers en spelers werd besloten Mylene de rol van Esmee in te laten vullen. Mylene is niet gewend in dit vak te spelen maar is een speelster die een doelpunt kan forceren met haar sterke acties. Alana is de spits in het andere vak. De verwachting was dat de dames naast Alana en Mylene veel schotkansen zouden krijgen. Dit bleek gedurende de wedstrijd te kloppen. De heren zouden zich meer moeten opofferen. Na het tactische verhaal van trainer Youri konden we starten met de warming up. Motiveren hoefde niet want de spanning zat er goed op bij iedereen.

eerste aanvalsvak Rick Kim(heer) Jinti en Alana.
Vanaf de eerste minuut is iedereen scherp. Ons team heeft veel duelkracht ontwikkeld in 1 tegen 1. Rick verspeeld de bal doordat zijn tegenstander er tussen springt maar hersteld dit meteen door een sterk blok tegen en scoort 1-0. Het vak van LUc Davy Mylene en Emmely is geconcentreerd in de verdediging. Durven ver mee te gaan om Top niet te veel in hun spel te laten komen. Luc, de beste verdediger van ons team schakelt de spits van Top uit en Emmely en Mylene helpen door goed voor te verdedigen. Top staat een punt achter ons in de competitie maar hun doelsaldo is behoorlijk hoger dus we weten dat ze makkelijk scoren.
IN de volgende aanval volgen schoten van Jinti en Alana. Kim maakt de 2-0.
Wisselen van vak en Mylene breekt meteen door voor de 3-0. Een prachtig schot van Luc zet ons op een geweldige start van 4-0. Luc en Davy spelen goed en Emmely en Danique wisselen af waarbij Emmely vooral de verdedigende taken op zich neemt. Jinti loopt tegen een elleboog aan en staat even groggy op het veld. Senna valt voor haar in. we hebben een damesoverschot in ons team dus moeten en kunnen veel wisselen. Het is dus van belang dat iedereen scherp van de bank komt maar dat is bij deze wedstrijd geen probleem. Senna zit meteen in de wedstrijd.
De 5-0 is voor Rick met een hoog en ver afstandschot dat de korf niet eens raakt.
een kwartier gespeeld en 5-0 voor! Een droomstart. Uit hadden we maar nipt met 6-5 gewonnen en nu hebben we er al 5 in liggen. Maar Top heeft een goede ploeg door een beetje concentratieverlies bij ons brengen ze de achterstand snel terug tot 5-3.  Na nog een doelpunt van Rick en een van Top is het 6-4 met de rust.
Youri geeft aan dat we heel goed aanvallen. Als we ons koppie er bij houden in de verdediging winnen we deze pot. Maar de concentratie moet goed blijven want na de 5-0 staat Top nu op 2 punten achterstand.

Mylene zorgt meteen na rust voor de 7-4 en het gat is weer 3 punten. Top blijft bij en scoort de 7-5.
Rona en Lotte worden ingebracht. De sluipschutters van onze ploeg.
Davy, die aanvallend een goede tweede helft speelt, scoort de 8-5. Maar weer haakt Top aan met de 8-6. Het blijft ongemeen spannend. Youri en Rene coachen met klotsende oksels en schreeuwen de longen uit hun lijf.
Rona en Mylene spelen sterk onder de korf en hebben veel aanvallende rebounds. Luc en Davy kunnen zo meerdere keren aanleggen voor hun schot en scoren daardoor de 9-6 en 10-6. Opnieuw komt Top terug tot 10-8. 11-8 door een mooi afstandschot van Lotte. 11-9 Top. Alana maakt zich nog een keer kwaad en brengt het verschil weer op 3 punten . Top komt nog een keer terug maar dan lopen we uit naar 14-10 door het derde doelpunt van Davy en een mooi afstandschot van Rona.

Kampioen! Na het kampioenschap op het veld een super resultaat in de zaal. De B1 is een mooi team geworden. Er wordt veel en gevarieerd gescoord. Er wordt een hoog tempo gespeeld. En de spelers vullen elkaar goed aan en hebben allemaal scorend vermogen. De opkomst op de trainingen is goed en dat zien we terug in de wedstrijden.
Vooraf werd niet gedacht dat we van Top zouden winnen en dat zij de gedoodverfde kampioen zouden zijn. Maar prikkel dit team niet want dan zetten ze hun schouders er onder. Ze geloven meer en meer in hun eigen kracht en hebben veel voor elkaar over.

Rene

Categorieën: Wedstrijden