Wat was het toch mooi afgelopen zaterdag! De hal stond op zijn kop, er werd een geweldige pot neergezet door het eerste en het belangrijkste: wij staan bovenaan! Voor ons begon deze mooie dag al vroeg rond half tien ‘s ochtends.

Sommige leden van De Eagles kwamen nog wat slaperig de hal in, maar al snel werden de handen uit de mouwen gestoken. De versierploeg bouwden de ballonpilaren om tot een mooie boog die de hele dag bij de ingang van de hal zou staan. Verder werden de bekende Swift-doeken en vlaggen opgehangen, lag het ‘Eagles-vak’ binnen de kortste keren vol met ballonnen en werden de laatste slingers opgehangen.

foto van SV De Eagles.

Hierna bleven we nog even zitten om soms nog even wat dingen te verbeteren en vooral om bij wat andere wedstrijden nog wat lawaai te maken. Dit ten koste van enkele ballonnen die op de tribune lagen, maar de sfeer zat er al lichtjes in. Mooi om te zien was dat veel (jeugd)spelers na hun eigen wedstrijd de weg naar ons vak wisten te vinden om er bij te komen zitten. Maakt het alleen maar gezelliger!

Dan was het eindelijk zover: de avondwedstrijden. Bij het tweede werden de trommels al wat opgewarmd om echt los te gaan bij het eerste. En hoe. De lichten gingen uit, de spot aan en de PZC en Omroep Zeeland waren er. In ons vak werden de zaklampjes van de mobieltjes aangezet voor extra sfeer. Mooi om te zien hoe het leeft bij iedereen in de hal!

Tijdens de wedstrijd wisselden we trommelgeluid af met het inmiddels bekende ‘Komaan Zeeuwen, superZeeuwen’ en nieuwe nummers als ‘Oeh ah KV Swift, say Oeh Ah KV Swift’. En waar het bij ons lekker ging wat lawaai betreft, zo goed ging het ook in het veld bij het eerste. Niet alleen Gijs was ‘on fire’, ook alle andere spelers waren in bloedvorm en zorgden voor het ene juichmoment na het andere waardoor er aan het einde een mooie 26-23 eindstand op het bord stond.

Maar het mooiste moment van de avond kwam voor ons pas na het eindsignaal. Het eerste feestte er voor ons vak op los. Joren, Gijs en Davin kwamen de tribune op om het met ons te vieren. Mooier kon deze dag niet eindigen! Dank aan alle spelers, supporters, Ronald voor de spotlight en verder iedereen die aan deze fantastische sfeer heeft bijgedragen!

foto van SV De Eagles.

Nu op naar het volgende hoogtepunt, misschien volgende week in Eindhoven weer zo’n feestje?

Wij hopen het!

Groeten,
SV De Eagles

Foto’s: Jan van Vendeloo en Rien Paardekooper/Kieknoe Fotografie.

Categorieën: Overig