Afgelopen zaterdag was het voor ons eindelijk zover. We kunnen los! Alle voorbereidingen die we in anderhalve week tijd hadden gedaan werden zaterdag zichtbaar. We nemen jullie graag mee in onze dag!

Die dag begon voor ons eigenlijk al anderhalve week geleden. Toen kwamen we voor het eerst met een groep enthousiaste A’s en B’s bij elkaar in de kantine van de sporthal om alle ideeën te bespreken. Nadat we van Gijs uit Swift 1 ons eigen logo kregen was de naam snel bedacht. SV de Eagles is geboren.

En dat waren er veel, van supportersshirts tot uitreizen. Vanalles kwam langs. Uiteindelijk zagen we dat we eerst de simpele dingen zoals spandoeken en trommels moesten regelen aangezien veel van de oude spullen kapot of kwijt waren.

Om nieuwe spandoeken te krijgen, wilden we zelf doeken maken. Maar waar haal je die stof goedkoop vandaan? Als geroepen kregen we een aanbod van de selectie voor vlaggen en een prachtig spandoek. Hierdoor begon de voorpret groter te worden. Het enthousiasme steeg niet alleen bij de leden van de supportersvereniging maar ook bij andere Swiftianen.

Toen was het zover: zaterdag. De posters waren gemaakt, de nieuwe trommels stonden klaar en om negen uur ‘s ochtends waren de eerste leden van de versierploeg al bezig met het spandoek en de ballonpilaren.

Na veel gezwoeg met vlaggenstokken die gerepareerd moesten worden, spandoeken die vastgemaakt moesten worden en een slinger die maar niet uit de knoop wilde, stond alles klaar. De Sprong was omgetoverd tot een Swift-hal.

Toen brak het lange wachten aan tot de wedstrijd van het eerste. Zowel spelers als toeschouwers keken hun ogen uit als ze de zaal in kwamen. En stiekem genoten wij daar ook wel van.

Voor het begin van de wedstrijd besloten wij zelf ook ‘op te lopen’. Onder het lied ‘vijftig minuten lang’ kwamen we de zaal binnen. Eindelijk, na anderhalve week kunnen we echt beginnen.

Helaas liep de wedstrijd niet zoals iedereen had gehoopt. Oranje-Wit maakte het Swift niet makkelijk dus besloten wij ons motto aan te houden: vijftig minuten lang gaan en vooral niet inhouden.

Ondanks het verlies kunnen wij toch terugkijken op een mooie dag. Van de ‘vijftig minuten lang voor onze club uit Middelburg’ tot ‘Gijs is on fire’. De sfeer is weer in de hal.

Zoals Gijs Gillissen na afloop aan ons vertelde: “het deed me weer even denken aan de oude Voorborch.” Dat is waar we het voor doen!

20 januari is er weer een thuiswedstrijd. Dan willen wij er ook weer staan, nog luider dan afgelopen zaterdag. Dus wil je ook meedoen? Kom dan zeker bij ons eigen vak bij de ingang staan!

Groeten,

SV de Eagles