De afgelopen weken zijn alle aanvoerders/coaches voorzien van een envelop met consumptiebonnen voor de scheidsrechters. Bij het breedtekorfbal is er 1 bon per wedstrijd gerekend; deze geef je na afloop aan de scheidsrechter. Voor deze bon kun je in de bar van de Sprong een drankje (koffie&thee, frisdrank, sportdrank, biertje) halen (geen eten !).

Bij het wedstrijdkorfbal (S1/S2/S3/A1/C1) zijn er 3 bonnen per wedstrijd. In plaats van simpelweg overhandigen van de bonnen is het gebruikelijk (en ook gastvrijer) dat je voor de wedstrijd de scheidsrechter een drankje aanbiedt (die je met de bon afrekent) en meteen vraagt wat hij/zij in de rust wil drinken (dat kun je dat ook meteen bestellen en geven). Na afloop biedt je opnieuw een drankje aan. Lukt dit als aanvoerder niet vraag de coach, een wisselspeler om dit te doen !

Ik ga er vanuit dat iedereen deze richtlijnen hanteert en geen misbruik maakt hiervan, wij krijgen elke week een gespecificeerde rekening van de Sprong, dus zien exact wat er genuttigd is.

Martijn
coördinator Arbitrage