Zaterdag speelde Swift D1 haar eerste zaalwedstrijd. Thuis tegen Volharding D1. De ploeg kennen we nog van de veldcompetitie, van de ‘beruchte-ander-half-uur-in-de- file-wedstrijd”.

Ruim op tijd zijn we aanwezig. Zo hebben we tijd om in te gooien, de wedstrijd te bespreken en te kijken naar de E-tjes op “de kleine veldjes”. Zodra zij klaar zijn, zetten we de palen op en beginnen met inschieten. Volharding is ook gearriveerd. Net als onze supporters en scheidsrechter Derek. Super. De zaalwacht van Ondo knijpt er even tussenuit. Gelukkig wil Remco het scorebord bedienen. Super bedankt! Esmee zit op de tribune. Zij is aan het herstellen van een longontsteking. Fijn dat ze haar ploegje komt aanmoedigen!
De scheidsrechter begint de wedstrijd en voordat we het door hebben, maakt Tijn een schitterende doorloopbal. De kop is er af. Het staat 1 – 0. Dan krijgen we een strafworp mee, die we missen. Tijn vangt de bal af en schiet hem er in. Bam 2 – 0. Het vak draait lekker en ook Harm, Anne-Sophie en Isabella scoren. We wisselen van vak. Ook dit vak draait goed. Mylène maakt een mooie doorloopbal. Er volgen nog heel wat doorloopballen en afstandsschoten die er helaas niet in gaan. Het staat 6 – 2 in de rust.
In het materialen hok bespreken we, nadat iedereen eindelijk zijn drinkfles heeft gevonden, de goed lopende eerste helft. Tot … ineens … keihard …. op de deur wordt gebonsd …. “Zwarte Piet” wordt er gekscherend gezegd … We doen de deur open en …. “de zak van Sinterklaas” …. “Whaaaaat ?? Voor ons ?? Wouw” … wat een verrassing!
Toch wat hyper beginnen we aan de tweede helft. Door een goed samenspel kan Tijn weer twee keer scoren! Isabella haar tegenstandster speelt een mentaal spelletje. Maar Isabella weet zich er boven te zetten en scoort. In de verdediging wordt er goed voor verdedigd en onderschept. We wisselen van vak. Er zijn ook nu weer mooie kansen. Christophe maakt een doorloopbal en zo staat het 9 – 3 als de scheidsrechter affluit. We bedanken scheidsrechter Derek voor het fluiten, de tegenstander en rennen dan snel naar “de zak van Sinterklaas”. Wat zal er in zitten?
Voor iedereen, ook voor de coaches, een pakje met een persoonlijk gedichtje! We lezen de gedichtjes aan elkaar voor en openen tegelijk het pakje. Chocolademunten! “Dank je Sinterklaasje!” Deze dag kan hoe dan ook niet meer stuk!