Na het verlies van vorige week is het nagenoeg niet meer mogelijk om kampioen te worden. Het is nu een een kwestie van gewoon lekker korfballen en alles, wat we geleerd hebben tijdens de training, toe te passen in ons spel. En dat doen we hartstikke goed!
Ruim op tijd is iedereen aanwezig bij De Sprong en zodoende zijn we ook op tijd in ’s Heer Hendrikskinderen. We kunnen gelijk aansluiten op de warming up van Tjoba. Het miezert als de wedstrijd begint. We moeten dus alert zijn op gladde ballen!
Nina gooit een mooie dieptepass op Anne-Sophie die het afmaakt met een prachtig doelpunt. Yes. Het eerste doelpunt van de wedstrijd is gemaakt. Dan scoort Christophe drie keer op rij: als hij helemaal vrij staat, een doorloopbal met één hand en nog een afstandsschot. Het gaat lekker. Tjoba scoort ook en even later Nina nog een keer voor Swift.
We wisselen van vak. Harm scoort twee doelpunten en ook Aram en Esmee hebben mooie kansen. We gaan de rust in met 1 – 7. Er wordt goed onderschept en zodoende krijgt Swift vaak de mogelijkheid om aan te vallen. Anne-Sophie scoort drie maal. De tweede hattrick deze wedstrijd! Super. Toch moeten we hierbij niet alleen de namen van de doelpuntenmakers lezen. Het steunen en het op tijd aangeven van de bal om te kunnen scoren is net zo belangrijk! Een wedstrijd wordt met het hele team gespeeld.
We wisselen voor de laatste keer van vak en ook van spelers. Deze aanval krijgt het niet voor elkaar om lekker te draaien. Als Mylène voor steun komt, kan zij Tijn aanspelen en hij scoort 2 keer achter elkaar. Ook Isabella maakt een prachtig schot. Tijn scoort 2 – 14 en dan is de wedstrijd afgelopen. We bedanken de scheidsrechter voor het fluiten en na een hartverwarmend “langzalzeleven” gezongen te hebben voor de jarige Nicolette, gaat iedereen onder de douche.