Swift C1 begint de oefenfase met 2 duidelijke overwinningen 9-6 en 11-3 tegen resp. Fortis C1 en TOP C2.
De voorspelling voor 1e helft veldcompetitie van onze Swiftmagazinereporter is een 1e of 2e plaats. De coaches zien graag dat Swift C1 kampioen wordt.
De eerste wedstrijd krijgen we gelijk een dreun te verwerken. We verliezen van Tjoba C1 met 1 punt verschil, terwijl we heel de wedstrijd beter waren. Een goede les. We moeten beter plaatsen, baltempo moet omhoog en onze eerste kansen moeten erin. De thuiswedstrijd daarna komt ADO C1 op bezoek, ws onze concurrent voor het kampioenschap. Na een 2-4 achterstand weten we toch nog gelijk te spelen, best knap. De wedstrijden tegen ONDO winnen we met 8-3 en 8-6. Nu moet het gaan gebeuren, we hebben iets recht te zetten tegen Tjoba. Gelukkig zijn we goed bij de les, we zijn gegroeid en winnen met 6-3. De reis naar ‘s Gravendeel zullen we daarom niet voor niks maken. ADO C1 staat 2 punten voor op ons, zij hebben het kampioenschap in handen. Wij hebben eigenlijk niets te verliezen. We hebben leuke wedstrijden gespeeld en goede resultaten behaald. Het belangrijkste van al, we hebben er plezier in, we genieten en stralen dat uit. Misschien is dat wel onze kracht, naast dat we goed verdedigen. We laten er maar 28 door deze competitie.
Tegen ADO staan we weer goed te verdedigen, ondanks dat we 3 stippen tegen krijgen, waarvan er nog 2 over mogen ivm te vroeg inlopen (die allemaal mis gaan). ADO is gretig en ze nemen verdiend een voorsprong 4-2. Net voor rust maken we de aansluiting 4-3. We merken dat de ADO-spelers onrustig worden, ze mopperen en het scoren gaat niet zoals ze gewend zijn. In de 2e helft scoren ze niet meer en Swift C1 ruikt de overwinning. We blijven rustig en kunnen het amper geloven, maar we komen op voorsprong 4-5. Dat wordt uiteindelijk ook de einduitslag.
Swift C1 is KAMPIOEN (op onderling resultaat) …. YEAH. De champagnefles gaat terug in de tas van de aanvoerdster van ADO en wij vieren uitbundig onze overwinning. We douchen met kleren aan en de glimlach blijft op onze gezichten totdat we enthousiast worden ontvangen met taart en champagne in het clubhuis. Bedankt ouders, super leuk.
Maar wat zijn de coaches trots op Amber, Violet, Ilse, Amy, Stijn, Luuk, Mats en Sil. Wat een knappe eindspurt. Gefeliciteerd kanjers!!! Ook willen we Joas feliciteren, die er voortijdig mee is gestopt. Helaas ivm school kan hij niet meer blijven korfballen, dat vinden we erg jammer.
Woensdag vieren we ons kampioenschap met een etentje in het clubhuis en daarna gaan we ons opmaken voor het zaalseizoen. Daar wachten nieuwe tegenstanders, veel van buiten Zeeland. Kampioenschap zal er waarschijnlijk niet inzitten, maar Swift C1 gaat het elke tegenstander moeilijk maken. Wie weet wat dat oplevert. Nu eerst nagenieten.
Tot langs de lijn in de zaal, Lisanne, Stephan en Carla.

Categorieën: Overig