De eerste kampioensploeg dit seizoen was vorige week al bekend. Swift B1 haalde met een 11-6 overwinning op Fortis het kampioenschap binnen. En dat werd gevierd! Champagne spoot over het veld (en over de coach), de bloemen werden in ontvangst genomen, de confetti vloog in het rond, en de neuzen werden letterlijk in de taart gedrukt.

Deze week kwamen daar nog kampioensploegen bij. Swift D2 werd gehuldigd met taart en medailles na hun ruime overwinning van 16-2 op Stormvogels. Met 45 scores tegen 12 tegenpunten hebben zij het kampioenschap dik en dwars verdiend!

Swift C1 vertrok voor een spannende wedstrijd richting ADO C1. ADO stond op 9 punten en moest winnen om zichzelf kampioen te mogen noemen. Swift C1 moest winnen om aan 9 punten te komen en het kampioenschap over te nemen. Binnen wedstrijdkorfbal kent men geen gedeeld kampioenschap. Het onderlinge resultaat is dan de beslissende factor. En dat is ze gelukt! Na wat een zenuwslopende wedstrijd moet zijn geweest, kwamen ze thuis met een 4-5 overwinning. Gezien het eerdere gelijkspel tegen ADO en deze overwinning is het kampioenschap voor Swift! C1 viert woensdag a.s. hun kampioensfeestje in het clubhuis.

En dan nog twee ploegen die al wel het gedeelde kampioenschap binnen hebben gesleept, maar die nog gaan voor een solo-nummer 1 positie:

Swift C3 wordt in de poule op de hielen gezeten door ONDO C3. ONDO heeft nog 2 wedstrijden te gaan en kunnen bij tweemaal winst op 9 punten komen. Swift staat met nog 1 wedstrijd te gaan al op 9 punten. Dus het gedeelde kampioenschap is al binnen. Maandag gaat C3 voor minimaal 1 punt waardoor ONDO niet eens meer kans maakt op het kampioenschap en Swift alleen op kop komt te staan.

Zo’n zelfde verhaal klinkt bij Swift C2. Zij staan op kop en worden achterna gezeten door TOGO C2. TOGO zal zaterdag proberen te winnen zodat ze het kampioenschap moeten delen. Maar C2 kent ongetwijfeld geen genade en zal alles inzetten om in ieder geval dat ene puntje te halen waardoor ze alleen bovenaan blijven.

Alle ploegen van harte gefeliciteerd! Spelers, coaches, trainers en supporters GOED GEDAAN!
In de zaal weer?

Namens de TC,