De eerste wedstrijd van deze zaalcompetitie speelden we uit tegen KvK D1. Een tweedejaars ploeg en dat was te merken. We verloren met 11 – 2. Inmiddels staat KvK bijna bovenaan het lijst en kan gedeeld kampioen worden met Seolto. Het zal geen makkelijke wedstrijd worden…
Isabella mag nog geen hele wedstrijd spelen en als we pas op vrijdag horen dat Loïs op wintersport is, moet er op zeer korte termijn door Ingrid Kamp van het wedstrijdsecretariaat een invaller geregeld worden. Hellen uit D1 wil ons team versterken! Super!! Beide dames heel erg bedankt!
Terwijl de kampioenen van Swift E2 weer een schitterende – winnende – wedstrijd voor ons spelen, schieten wij, samen met KvK in.
Christophe, Isabella, Mylène en Anne-Sophie beginnen in de aanval. Youri fluit de wedstrijd goed. We krijgen een vrije bal mee en daar hebben we nog niet zoveel mee geoefend. Snel gooien en vangen en ook nog schieten. De verdediging met Aram, Esmee, Tijn en Nina zit er goed boven op. Esmee verdedigt voor en Tijn neemt over. We wisselen van vak als het 0 – 1 staat. Hellen komt er in voor Isabella. Terwijl wij nog aan het schakelen zijn, gooit KvK een bal diep naar hun aanval die vrij staat en er wordt gescoord. Wij proberen het ook maar missen – helaas. Dan valt Tijn. Dat is schrikken en als hij dan ook niet de bal mee krijgt, balen…. Maar we kunnen niet lang treuren, Nina scoort een prachtig afstandsschot en het staat 1 – 3! Yesss! We krijgen een strafworp mee die we missen maar, een tel voordat de zoemer gaat, scoort Nina! Raak!!! We gaan de rust in met 2 – 3.
Met de val heeft Tijn zijn knie pijnlijk bezeerd, hij gaat er uit om even bij te komen. De snelle jongens van KvK scoren achter elkaar drie keer. Onze aanval draait niet echt goed. Mylène staat tegen een lange dame en moet dus extra haar best doen om de bal te krijgen. Maar dan komt Christophe en maakt een schitterend doelpunt! 3 – 6! Inmiddels fluit Amber de wedstrijd omdat Youri naar zijn ploeg – die na ons moet spelen – moet. We doen ons best en als we wisselen van vak staat het 3 – 7. Nina maakt weer een fantastisch afstandsschot en het staat 4 – 8. Dan krijgt KvK een vrije bal. Omdat – tot twee keer toe – iemand van Swift te vroeg inloopt, krijgt KvK een strafworp mee – die ze missen. Maar even later scoren ze toch en als de scheidsrechter affluit, staat het 4 – 9. We hebben niet gewonnen, maar wel beter gespeeld dan onze eerste wedstrijd tegen KvK. Dat belooft wat voor het veld! We bedanken de scheidsrechters en ons trouwe publiek dat ons weer enthousiast heeft ondersteund en feliciteren KvK.

Categorieën: Overig