De rompregeling Arbitrage is de regeling die verenging verplicht tot het leveren van scheidsrechters en beoordelaars die elders wedstrijden van neutrale leiding voorzien cq scheidsrechters beoordelen.

Deze regeling kent 2 sancties, de sportieve sanctie (puntenaftrek) en de bonus/malus (boete dan wel bonuspremie) .

In de zaalcompetitie 2016/2017 gelden voor Swift de volgende twee targets :

• sportieve sanctie : 20 wedstrijden
  • bonus/malus : 33 wedstrijden

Eerder konden we al melden dat het aantal wedstrijden voor de sportieve sanctie reeds gehaald was, maar sinds de vorige speelronde (ronde 11) zitten we al op 34 wedstrijden, dit weekend kwamen er daar weer 2 bij – Thijs floot Fortis A1 – ONDO A1 en Jan-Peter beoordeelde een wedstrijd bij Stormvogels. En dus zitten we al 3 wedstrijden in de plus, voor elke wedstrijd boven het target krijgen we – met een max van 10 wedstrijden – 23,80 als bonus uitgekeerd.

Komende dinsdag komen Dennis en Douwe weer in actie in de Reserve Korfballeague en de komende weken staan er voor onze scheidsrechters nog enkele wedstrijden op het programma.

Kortom, Dennis, Douwe, Thijs, Jan-Peter en Piet, namens Swift bedankt !

Categorieën: Bestuur