De laatste wedstrijd van 2016 verzamelen we om kwart voor acht bij de Sprong. Kwart voor acht!! Aarde donker en nog veel te lekker in bed … vinden we allemaal en een enkeling moet dan ook worden wakker gebeld door een ploeggenoot. Toch nog ruim op tijd arriveren we bij de Vliegende Vaart in Terneuzen.
We spelen in en beginnen vol enthousiasme aan onze wedstrijd tegen Luctor D1 waar we de laatste keer, op het veld, met 7 – 2 van verloren hebben. Christophe, Aram, Nina en Loïs beginnen in de eerste aanval. Het is nog even wennen aan deze nieuwe opstelling. In de verdediging waar Tijn, Anne-Sophie, Mylène en Esmee M. actief zijn, neemt Tijn geregeld de heer van Mylène over als hij een doorloopbal neemt. In het andere vak neemt Nina een prachtige doorloopbal – die ook zit – maar niet mee telt omdat hij verdedigt is. Jammerrrrrr…. Ook Christophe neemt een prachtige doorloopbal maar mist … Het is leuk om te zien dat we nu vaker de doorloopbal gebruiken om te scoren. Maar het is een schitterend afstandsschot van Aram dat ons op voorsprong zet! Super!! Het staat 0 – 1.
Tijn, die aan de lijn van zijn vak blijft staan, vist actief naar de bal zodat de bal vaak weer terug komt bij onze aanval. Dan wisselen we van vak. Luctor scoort 1 – 1. Onze aanval moet nog een beetje zoeken naar de juiste manier van samen spelen. Anne-Sophie heeft een mooie actie onder de korf: ze staat aan te geven, wordt voor verdedigd, draait zich om en scoort … bijna raak … Goed gezien! Even later maakt Tijn een schitterende doorloopbal! We gaan de rust in met 1 – 2!
Het publiek aan de kant, dat deze vroege morgen met ons is mee gereisd, is enthousiast. Ziet mogelijkheden – net als de ploeg. D3, dat na ons moet spelen, moedigt ons aan. Maar we kunnen niet voorkomen dat één dame van Luctor ineens het licht ziet en twee keer “bam”, raak scoort. In onze aanval willen ze er “bam” niet in. Helaas. Het staat 3 – 2 als we wisselen van vak.
Daar ziet één heer ook ineens zijn kans en staat het 4 – 2. We zijn lichtelijk overdonderd maar laten het hier niet bij. Mylène speelt Tijn aan en die maakt 4 – 3. Anne-Sophie zet de score op 4 – 4!!! Het loopt lekker in onze aanval. We zien de mogelijkheden. Maar de aanval van Luctor nou ja, die ene heer dan, gaat ook lekker. Het staat 5 – 4. Hoewel Christophe regelmatig overneemt bij doorloopballen, kan hij niet voorkomen dat er gescoord wordt. We hebben geluk dat de ballen van de dame van Loïs er niet in rollen en pech bij onze ballen. Mylène en Esmee hebben een paar schitterende kansen. We werken hard, zowel in de verdediging als in de aanval. Anne-Sophie krijgt een strafworp mee maar mist … Gelukkig zet ze dat direct daarna recht met een mooi afstandsschot. Het staat 6 – 5. Tot aan de laatste minuut van de wedstrijd strijden we. Als de scheidsrechter affluit staat het 7 – 5. Goed gespeeld. Een leuke wedstrijd. Helaas geen winst. Maar wel verbeterd ten opzichte van de veldcompetitie. Dus voor volgend jaar hebben we een missie! Die we – als Isabella weer hersteld is – met de hele ploeg gaan vervullen! Vanaf deze plek wil heel D2 jullie fijne kerstdagen en een sportief 2017 wensen!!
Nicolette