Togo staat onder ons met nul punten uit drie wedstrijden. Wij hebben “al” één punt uit vier wedstrijden. Alles is dus mogelijk. Als ik aankom, komt Loïs op haar sokken naar mij toe. “Mama is vergeten mijn zaalschoenen in mijn tas te doen.” “Mama, mama … dat is makkelijk afschuiven.” Maar goed, we hebben wel een klein probleempje. Met acht spelers en een mama die vertrokken is met haar ploeg naar ADO Den Haag. D3 speelt voor ons. Ik zie Tijn met rode konen meespelen. Isabella meldt zich voor het eerst weer sinds ze haar pols gebroken heeft. Ze baalt er zo van dat ze niet mee kan spelen. Wie heeft er gymschoenen maat 37? Esmee Schaarman uit D3 mag van haar moeder blijven om in te vallen bij onze wedstrijd. Super! Gelukkig heeft Loïs haar lieslaarzen niet aan en kan ze bij hoge uitzondering op haar buitengymschoenen mee spelen. Alhoewel die niet echt lekker zitten, zegt ze.

Mylène valt in voor Tijn die nu even op adem kan komen. Mylène scoort een doelpunt! Super. D3 speelt gelijk met 3 – 3.
Dan gaan wij het veld op. De mensen achter het scorebord, van Ondo, vertrekken. Er blijft een akelig lege plek achter. De scheidsrechter is er. Togo is aan het inschieten. Gelukkig willen de ouders Ingrid en Pauline plaats nemen achter het scorebord. Na wat instructies van Dennis moet het lukken (met 2 vingers in de neus?).
Anne, die sinds kort bij ons mee traint, komt kijken met haar vader. Wat leuk! We kunnen beginnen met Tijn, Nina, Christophe en Loïs in de aanval. Het gaat er snel aan toe. In de verdediging staan Mylène, Anne-Sophie, Aram en Esmee M. Zij kunnen niet voorkomen dat we met 0 – 1 achter komen. Tijn doet een van zijn trucks die hij samen met Nina en Christophe tijdens het schotuurtje heeft verzonnen en raak! Yes! 1 – 1. Nina heeft een paar schitterende kansen maar helaas … We wisselen van helft. Mylène en Anne-Sophie hebben ook mooie kansen maar zonder resultaat. Aram staat vaak vrij maar dat wordt niet altijd gezien door zijn teamgenoten. De verdediging doet er alles aan om de bal weer terug te krijgen in de aanval.
Esmee M. voelt zich niet zo fit en gaat er uit. Esmee S. komt er in. Ze doet het super goed en brengt vaart in het vak. De ballen worden deze wedstrijd niet altijd even goed geplaatst en komen zodoende geregeld op schoenen terecht waardoor we de bal moeten afstaan voor “voetbal”. Maar dan scoort Christophe een prachtig doelpunt. Het staat 2 – 1! Super!! Nina speelt een schitterende wedstrijd maar het is Christophe die de stand naar 3 – 1 brengt. Helaas valt gelijk aan de andere kant een doelpunt en staat het 3 – 2. Tijn scoort ook maar het doelpunt blijkt verdedigd. Jammer …
We wisselen voor de laatste keer van vak. Esmee komt er in voor Loïs die nu toch echt begint te klagen over haar schoenen. Togo scoort direct 3 – 3. Mylène en Esmee S. hebben prachtige kansen. De bal wordt soms te lang vast gehouden in de aanval wat de snelheid in het spel en het ronddraaien niet ten goede komt. Aram maakt een prachtig afstandsschot maar de bal wil er niet in. Helaas wel aan de andere kant als Togo een strafworp mee krijgt. De laatste minuten van de wedstrijd, met de spelers van Swift 4 aanmoedigend aan de zijlijn, wil de bal er niet in bij ons. Als de scheidsrechter af fluit is het 3 – 4. Helaas helaas helaas. Een overwinning of minimaal een gelijkspel had een beter beeld van de wedstrijd gegeven. We bedanken de tegenstander, de scheidsrechter, Esmee voor het invallen, de tijdelijke zaalwacht en het publiek. En jongens en meiden van D2 jullie hebben samen een super leuke fanatieke en spannende wedstrijd gespeeld! Een volgende keer ligt het “geluk” zeker aan onze kant!

Nicolette