Ook dit seizoen wordt de jeugd vanaf 15 jaar en ouder ingezet om jeugdwedstrijden te fluiten. Natuurlijk worden de spelers die dit voor het eerst doen hierin begeleid. Zaterdag was het de beurt aan Denise, Inger, Isabel en Marit om iedereen een helft (20 min) te fluiten van een E-wedstrijd. Toch een beetje zenuwachtig (toch meiden?) waren ze om 08.30 uur present , nog even een instructie vooraf en dan ‘het veld in’, Denise mocht het spits afbijten met de wedstrijd van E3, de 2e helft was voor Inger. Wedstrijd nummer 2 – Swift E1 – was voor Marit en Isabel. En wat is er mooier dan na je eerste wedstrijd fluiten van alle spelers een hand te krijgen met de opmerking ‘bedankt voor het fluiten’. Het was een prima optreden van de meiden, zeker voor een 1e keer. Natuurlijk was er soms nog onzekerheid om te fluiten voor een overtreding, maar dat is het ook het meest lastige. Beslissen en dan fluiten, anders ben je te laat. En fouten maken we allemaal, ook de topscheidsrechters. Dames goed gedaan !

In februari zijn de volgende spelers van B1 aan de beurt. Ondertussen aan de slag met Korfbalmasterz !

Martijn
coördinator Arbitrage