Aram meldt zich af wegens verplichtingen elders … Esmee meldt zich ziek … Christophe wil het weer proberen, het gips is van zijn pols. Maar nog geen hele wedstrijd …
Gelukkig willen Jaap uit D3 en Valerie uit D1 ons team versterken. Ruim op tijd zijn we aanwezig. We schieten in, tijdens de rust van D3. Lopen wat rondjes en hangen rond op de tribune. Sommige kinderen en ook ouders zien de wedstrijd somber in …. “Kom aan jongens! Dit is niet de spirit om een wedstrijd te beginnen. Natuurlijk gaan we er voor om te winnen!!!”

Tijn, Mylène, Loïs en Jaap beginnen in de aanval. Christophe maakt zijn rentree na zijn gebroken pols in de verdediging samen met Nina, Isabella en Anne-Sophie. Christophe heeft er zin in en onderschept fanatiek zodat de bal naar onze aanval gaat. Maar in de aanval wil de bal er niet in. De bal gaat er wel in bij Blauw-Wit en het staat 0 – 1 als we wisselen van vak. Deze keer helpt Rob met coachen en zal Geesje per WhatsApp het thuisfront – voorzover het niet op de tribune zit – op de hoogte houden.
Valerie komt er in voor Christophe. De aanval loopt lekker en snel. Isabella scoort 1 – 1. Super! Maar direct scoort Blauw-Wit en nog een keer en het staat 1 – 3. Anne-Sophie scoort van afstand en … raak! Yes!! 2 – 3. Er wordt lekker gespeeld, de spanning zit er in. Slecht gooien en vangen wordt gecompenseerd door veel onderscheppen. Dan komen Tijn en Jaap met elkaar in botsing en gaat Tijn met een pijnlijke knie het veld uit. Christophe komt er voor de laatste twee minuten in.

In de rust is de pijn bij Tijn weg getrokken en speelt hij mee in de tweede helft. Loïs heeft een mooie kans maar maakt hem niet af. Nina maakt een mooie doorloopbal maar net niet … En ook Mylène haar afstandsschoten willen er niet in … We krijgen een strafworp tegen en eentje mee maar beiden niet raak. Swift D1 moedigt ons enthousiast aan vanaf de kant.

Bij het wisselen van vak staat het 2 – 4. Valerie gaat er uit. Het publiek klapt voor haar inzet. Christophe gaat fanatiek de aanval in. Samen met Isabella, Tijn en Anne-Sophie  weet hij heel wat mooie acties neer te zetten. De verdediging is scherp. Nina en Jaap onderscheppen fanatiek. Jaap gooit met gemak de bal van de ene naar de andere helft. Als de scheidsrechter af fluit is het 2 – 5. Het publiek klapt voor deze leuke en tot de laatste minuut spannende wedstrijd. We feliciteren de tegenstander en bedanken Jaap en Valerie voor het meespelen, het publiek voor het aanmoedigen, Rob voor het coachen en de scheidsrechter, Jacco van de Bosse, voor het goede fluiten. We zijn daarna zo druk bezig met het juist invullen van het digitale wedstrijdformulier dat ik hem zijn “koffiebonnen” ben vergeten te geven. Jacco, bij deze, die krijg je nog van mij tegoed!

Nicolette