Vandaag mocht het sterrenteam van Swift 4 uit aantreden tegen Scheldevogels 2. In het programmaboekje bleek dat ze goed op de hoogte waren. Zo was bekend dat topschutter Captain Stevie ontbrak, dat Benji nog werkte aan het wegwerken van zijn vakantiekilootjes en de meest behaarde korfballer aller tijden zijn rentree ook nog niet zou maken. Ook werd Demi gemist, de dame die het minst aantal minuten nodig heeft om te scoren. Zowel binnen als buiten het veld. En zelfs Marjolein kon niet afreizen naar Bergen op Zoom.

Rond de klok van 11:15 kwam Swift 4 inclusief twee bussen vol supporters aan bij Sporthal Tuinwijk. De spelers hadden er duidelijk zin. Sommigen wellicht iets teveel. We noemen geen namen maar bij Youri stond het schuim op de bek. Al kan het ook zijn dat hij gebeten is door Youp. Afijn we konden niet wachten om in de eerste zaalwedstrijd direct de punten mee naar huis te nemen. Direct na het eerste fluitsignaal merkte we dat we een tegenstander troffen die er wel zin in had. Het eerste doelpunt was al na 40 seconden voor ons maar Scheldevogels kwam een stukje feller uit de startblokken. De 1-1 viel niet veel later en een paar minuten erna keken we tegen een 3-1 achterstand aan. Langzaam kregen we toch wat meer grip op de wedstrijd. Madelief gooide er een doorloopbal in en Ariska die haar rentree maakte schoot de 3-3 binnen. Hierna volgde een doelpuntloze periode van zo’n tien minuten waarin we voldoende kansen kregen en weinig weggaven. Echter was het Scheldevogels die er 4-3 en zelfs 5-3 van maakte. Gelukkig was het aan Madelief om vlak voor rust nog de 5-4 op het scorebord te zetten met een mooi schot.

Tijdens de rust werden de puntjes op de i gezet. De spelers waren vol zelfvertrouwen dat we de tweede helft erop en erover zouden gaan. En zo gezegd zo gedaan. Wie anders dan Madelief scoorde na 2 minuten al de gelijkmaker. Dat bleek precies de boost te zijn die we konden doortrekken. Verdedigend wankelde het af en toe maar Scheldevogels oogde een stuk minder fel dan in de eerste helft. Bij ons begon de diesel dan eindelijk op gang te komen. Met de zuivere schoten van Ronaldinho, Rambo en Pantyheld Youri stond er een 5-8 voorsprong op het scorebord. Scheldevogels sputterde nog even tegen maar met de tweede treffers van Ronaldinho en Rambo had Swift 4 een veilige marge van vier punten. Bij Scheldevogels werden de koppen nog bij elkaar gestoken en werd er gevraagd of ze nog voor wilden vechten dus dat probeerden ze. Opvallend genoeg gingen ze vanaf dat moment eigenlijk steeds meer fouten maken. Helaas was bij ons de scherpte er ook wat af waardoor we niet verder uitliepen. Zo’n vijf minuten voor het einde scoorde onze Pantyheld Youri nog een mooi showballetje terwijl de omroepen Madelief uitriep tot Woman of the Match. Uiteindelijk wist Scheldevogels ook nog een schot te scoren maar verder dan een 8-11 eindstand kwamen ze niet meer.

Geen hoogstaande wedstrijd maar goed genoeg voor een degelijke overwinning. Met deze twee punten op zak treffen we op 26 november Fortis 6 in eigen huis. Graag willen we alle meegereisde supporters bedanken en een extra bedankje richting Madelief die met 3 doelpunten zeer belangrijk was vandaag.

Scores Swift: Madelief 3x, Pantyheld Youri 3x, Ronaldinho (Ronald) 2x, Rambo (Remi) 2x, Ariska 1x

Volg ons op: https://swifthelden.wordpress.com