Vorige week dinsdag hebben we als bestuur voor het eerst vergaderd in de nieuwe samenstelling. Tijdens de ledenvergadering hebben we afscheid genomen van Anneke en Erica en ben ik (Alex) toegetreden. Zoals jullie weten is er nog geen invulling van de functies van voorzitter en penningmeester gevonden. Daarom hebben we tijdens onze vergadering de taken van beide vacante posities besproken en zo goed als mogelijk verdeeld. Voor de financiële taken zijn we voorlopig uit de brand door medewerking van verschillende personen. Een geruststelling, tegelijk zijn wij ons bewust van de kwetsbare constructie en blijven we zoeken naar een degelijke oplossing. Dat geldt ook voor de positie van voorzitter van de vereniging. Wij zijn van mening dat deze periode niet te lang mag duren. We komen hier binnenkort op terug.

Nu ik toch een stukje zit te typen kan ik gelijk gebruik maken van de gelegenheid om me aan jullie voor te stellen. Sinds een paar jaar speelt onze dochter Berbel korfbal bij Swift, dit seizoen in de E1. Als getogen Brabander wist ik eigenlijk niets van het spelletje. En als ik eerlijk ben is dat nog niet veel beter. Wel heb ik de mensen op de vereniging als prettig, behulpzaam en betrokken ervaren. Dus toen ook ik afgelopen voorjaar ben gebeld met de vraag om iets voor de club te doen, heb ik daar positief op gereageerd. Uiteindelijk zit ik nu in het bestuur met leden die de vereniging al jaren kennen en bovendien alles van het spelletje weten. Voor mij was het wel een voorwaarde, omdat ik zeker de eerste periode nog heel wat zal moeten leren en meer mensen moet leren kennen. Afgelopen donderdag heb ik bijvoorbeeld met de leden van sponsorcommissie gesproken over hun taken en activiteiten. Samen zijn we op zoek naar mogelijkheden om meer mensen daar bij te betrekken. Dat doen we door helder in kaart te brengen welke activiteiten er liggen en vervolgens vragen we jullie om daar aan mee te werken.

Ik noem de sponsorcommissie omdat we met de verhoging van de contributie, door het wegvallen van de oudpapier inkomsten, maar al te goed weten hoe belangrijk inkomsten zijn. Maar ook alle andere taken die binnen commissies worden uitgevoerd zetten we op een rij en gaan we op zoek naar mogelijkheden om anderen er bij te betrekken. Ook hier geldt de slogan die ik in het clubhuis zag hangen: “Waarom moeilijk doen als het samen kan”. Dus heb je ideeën of wil je meedoen; aarzel niet en meld je dan!

Met vriendelijke groet,

Namens het bestuur