Het Swift magazine maakt ons een beetje onzeker. “Luctor D1 zal aan het einde van de competitie de kampioensbeker in de lucht mogen houden” staat er in …

Als we aan het inschieten zijn en zien hoe een jongen van Luctor huilt omdat hij een paars shirtje aan moet verwacht ik dat we toch een kans maken om te winnen.

Scheidsrechter Rob begint gelijk na de wedstrijd van Swift D3. We moeten nog even bedenken aan welke kant we willen beginnen met de aanval. Aanvoerster Isabella besluit: eerst aanvallen met de zon in de rug. Want de zon is gaan schijnen. Het is een heerlijke middag op het veld bij de Sprong.

Het publiek dat van beide ploegen in grote getale aanwezig is, zit en staat aan de zijlijn. Leuk dat Justin er ook is. Hij heeft al een paar keer enthousiast mee getraind met de kennismakingstraining. De aanval van Swift draait goed en er zijn genoeg kansen. Mylène, Tijn, Christophe en Nina weten goed rond te spelen en staan ook voor steun onder de paal zodat iemand een doorloopbal kan nemen. Super dat René dat gedeelte van het veld coacht. Ik sta bij de verdediging aan de zijlijn, waar Aram en Isabella aan de tussenlijn als katjes naar de bal vissen en zo de bal weer terug naar onze aanval weten te krijgen.

Maar het mag niet helpen, de ballen willen er bij onze aanval niet in. Het staat 0 – 2 als we wisselen van helft. Ook deze aanval draait lekker rond. Ze krijgen zelfs een strafworp mee, maar die wordt helaas niet benut. In het andere vak krijgt Luctor een vrije bal van de scheidsrechter. Beide ploegen hebben nog nooit geoefend met een vrije bal en wat onwennig, maar zeker niet verkeerd, wordt de bal genomen. Er komt geen schot uit voort. We missen weer een strafworp en gaan de rust in met 0 – 3.

In het clubhuis drinken we fris en geef ik wat krachtvoer aan de ploeg. Christophe zegt dat hij beter in de verdediging is en wil eigenlijk niet gaan aanvallen. Maar gelukkig staat hij gewoon in de aanval en scoort een doelpunt! Yes! De 0 is van het scorebord! Anne-Sophie werkt hard. Haar tegenstandster is een pittige dame die zuiver scoort. We moeten niet vergeten dat Luctor al een jaar in de D’s speelt. We missen nog een strafworp en komen met 1 – 6 achter te staan. Het gooien en vangen was al een puntje van aandacht maar wordt er met het vorderen van de wedstrijd niet beter op.

Esmee heeft een kans en benut die kans! Ze scoort 2 – 6!! Super!!! Dan fluit de scheidsrechter af. Voordat we Luctor kunnen feliciteren doen ze hun groepsyell. We bedanken de scheidsrechter voor het fluiten en verzamelen ons rond de coach en trainster die trakteren voor hun verjaardagen.

Als ik ’s avonds thuis op de computer de stand bekijk, zie ik tot mijn schrik dat de scheidsrechter heeft doorgegeven dat we met 2 – 12 hebben verloren!! Zo’n digitaal wedstrijdformulier is dus niet alles…. ik moest wel gelijk denken aan een supporter met een hoed aan de kant die het toch al niet zo had op de acties van deze scheidsrechter… 😉

We moeten nog twee wedstrijden spelen. Waarvan één uitwedstrijd tegen Luctor. Als we net zo goed spelen als zaterdag en onze kansen benutten met een doelpunt, kunnen we die wedstrijd makkelijk winnen en zullen we nog wel eens zien wie die kampioensbeker in de lucht gaat houden!!!

Nicolette

Categorieën: Overig