De laatste veldwedstrijd van dit herfstseizoen spelen we uit tegen Luctor. Luctor staat bovenaan en wordt zo wie zo kampioen.
Maar … als wij winnen, kunnen we gedeeld kampioen worden… Ik probeer de druk niet te hoog te leggen maar toch .. het zou leuk zijn … als we … Ik word wel van diverse kanten gewaarschuwd dat Luctor uit altijd lastig is … Zeker Luctor D1 waarin alle spelers al een jaar in de D’s spelen en wij nog maar voor het eerste seizoen.

Dinsdag hebben we een goede voorbereidende training. We zien het helemaal zitten. Maar dan komt het bericht dat Christophe een ongelukkige val heeft gemaakt en zijn pols heeft gebroken!!! Heel vervelend voor hem want de pols moet in het gips en hij is zeker 3 weken uit de roulatie… We zullen de wedstrijd spelen met z’n achten en met Christophe, als supporter, aan de kant.

Tijdens het oudpapier ophalen nemen Mylène en Tijn nog even de tactiek door. Ze gooien de dozen zo ver mogelijk de volle containers in – want vol zijn ze – en bedenken slinkse wijzes om Luctor uit te schakelen. De ouders doen daar nog eens een schepje bovenop. Totdat ze weer allemaal met hun benen op de grond staan en weten dat het eigenlijk gaat om samen een leuke wedstrijd te spelen …

Kwart over acht (!) verzamelen we bij De Sprong. Het is weer even wennen aan het vroege opstaan -voor mij- na de wedstrijden die, nu we in de D’s spelen, later beginnen. Het is nog schemerachtig en het miezert. Koukleumend staan we op elkaar te wachten om vervolgens met een hele stoet auto’s (waarin spelers en supporters zitten die zin hebben in de wedstrijd) richting Terneuzen af te reizen.

In Terneuzen merken we dat Luctor er alles aan doet om het ons, al voor de wedstrijd, moeilijk te maken. Maar we trotseren de eerste hinderlaag: een ingewikkelde wegomlegging. Het is inmiddels droog maar grauw en koud. We verkleden ons in de kantine waar het lekker warm is, in tegenstelling tot de kille koude sobere kleedkamers. In de kantine worden oranje ballonnen opgeblazen en er staat een groot schilderij met daarop “D1 kampioen” … We besteden er maar niet al te veel aandacht aan en waarderen het dat ze het clubhuis in ònze eigen oranje kleur omtoveren – Luctor speel in het oranje (voor de mensen die dat niet weten).

Swift speelt uit eigen beweging lekker in. We spelen op echt gras “zonder korrels” maar door de regen wel super glad (zeker op onze kunstgrasschoenen). De bal is ook al behoorlijk glad.

De wedstrijd begint en gaat gelijk op. Tijn opent de wedstrijd met een schitterend afstandsschot. Het staat 0 – 1! Super!!! Daar zijn de vele supporters van Luctor – “geheel” in het oranje gekleed – even stil van … Maar Luctor maakt al snel 1 – 1 en even later 2 – 1. We wisselen van vak. Luctor scoort twee maal. In onze aanval maakt Anne-Sophie een prachtig doelpunt ! Yes! 5 – 2! Alles is nog mogelijk. Loïs onderschept de bal fanatiek en zorgt dat de aanval de bal weer krijgt. Er zijn prachtige acties maar tot scoren komt het niet.
In de rust drinken we siroop in het clubhuis en spelen met de opgeblazen oranje ballonnen die inmiddels aan het plafond hangen. Het is er, met al de supporters van beide kanten, een drukte van belang.

De tweede helft gaat weer gelijk op. De bal wordt goed onderschept en soepel vanuit de verdediging opgespeeld naar de aanval waar Nina de bal op komt halen. Isabella onderschept fanatiek. De heer die nu tegen Mylène staat, duwt verschrikkelijk maar Mylène laat zich niet weg duwen. De aanval van Luctor krijgt geen kans om te scoren. Maar ook onze aanval scoort niet terwijl we toch regelmatig de bal hebben.
We wisselen van helft en Esmee heeft een mooie kans …maar helaas. Eén dame van Luctor – Britt – scoort nog twee keer loep zuiver van afstand. Aram verdedigd fanatiek zodat zijn tegenstander geen kans krijgt om te schieten. Zowel onze verdediging als onze aanval blijven tot de laatste minuut fanatiek spelen. Helaas zonder doelpunten van onze kant. Als de scheidsrechter af fluit staat het 7 – 2. We bedanken de scheidsrechter voor het goede fluiten en feliciteren Luctor met hun overwinning en kampioenschap. Daarna passen we nog even het scorebord van Luctor aan 🙂
Wij kijken terug op een wedstrijd waarin we goed hebben samen gespeeld en Christophe zijn ploeg vanaf de kant heeft aangemoedigd. Met z’n allen – Anne-Sophie, Aram, Christophe, Esmee, Isabella, Loïs, Mylène, Nina en Tijn – hebben we een leuk najaarsseizoen gespeeld en staan we op een verdiende tweede plek. We zien vol vertrouwen de zaalcompetitie tegemoet. Bedankt supporters (ouders) want door jullie enthousiasme aan de kant is het nog leuker om een wedstrijd te spelen!

Nicolette