Het korfbalveld van KVK ligt ‘verstopt’ achter de voetbalvelden. “Het is wel een kilometer lopen vanaf het parkeerterrein”, waarschuwt een speelster, die hier al vaker is geweest. Maar dat kunnen we hebben na de gezellige autorit naar Kapelle.
In de kantine vallen we fanatiek aan op het tafelvoetbalspel. De shirtjes worden aangetrokken en als de palen op staan, beginnen we uit eigen beweging met inschieten. Het is best nog fris zo op de vroege ochtend. Zeker aan de kant. Maar de spelers hebben hier geen last van.
Tijn, Isabella, Nina en Esmee beginnen in de aanval. We moeten er even in komen. Nina neemt een schitterende doorloopbal als Tijn onder de korf staat. Maar de bal rolt er niet in. Even later krijgt Tijn de bal wel in de korf en staat het 0 – 1. Super! In de verdediging onderschept Aram regelmatig de bal en zo is de bal vaak in ons aanvalsvak.
We wisselen van vak. Mylène, Aram, Anne-Sophie en Loïs staan nu in de aanval. Anne-Sophie heeft een paar prachtige kansen. Aram krijgt een bal op zijn hoofd. Het ziet er pijnlijk uit. Maar hij wil blijven spelen, de bikkel. Later in de rust zegt hij, dat hij door dit voorval nog fanatieker is gaan spelen. En dat klopt. Als Mylène een doorloopbal neemt, slaat haar tegenstander op haar armen. Ze krijgt een strafworp mee, die ze mist. Als het even later weer gebeurt en ze weer een strafworp mee krijgt, weet ze de bal wèl in de korf te krijgen. Het staat 0 – 2! Fantastisch! Het ronddraaien gaat niet volgens het boekje. Maar er zijn wel mogelijkheden die gezien en benut worden. Anne-Sophie scoort 0 – 3! Geweldig!
Een beetje overmoedig gaan we de rust in. We drinken siroop in de zon op het terras van het clubhuis en dromen over tien doelpunten, want dan is ons, door een ouder ijsjes beloofd…?
De tweede helft is voor ons altijd een wiskundig gepuzzel. We wisselen van vak en van functie maar eigenlijk blijven we in hetzelfde vak en krijgen een andere functie. Volgen we het nog? De aanval in ieder geval niet en gooit de bal vrolijk naar onze verdediging …. Uhm even bij de les. We vallen nu aan in het andere vak. “O, ja!”. Het gooien en vangen is nog steeds een punt van aandacht. Gelukkig ook bij KVK. Zo komt het geregeld voor dat we een strakke bal recht in de handen van onze tegenstander gooien en gooit onze tegenstander even later weer een mooie bal in onze handen. Tijn krijgt een strafworp mee, die hij mist maar de bal ketst tegen de mand, Tijn vangt de bal en schiet nog een keer, dit keer wel raak. 0 – 4! Top!!
We onderscheppen nog steeds fanatiek en daardoor hebben we vaak de bal in de aanval. In de laatste aanval heeft Christophe een goede kans maar maakt het niet af, maakt Aram eigenlijk te weinig gebruik van zijn inspringende tegenstander – hij staat vaak helemaal vrij en wordt Mylène haar doelpunt afgekeurd. Als de scheidsrechtster af fluit, vallen we elkaar juichend in de armen! Yes!! Samen hebben we er weer een leuke wedstrijd van gemaakt. We bedanken de tegenstander voor de wedstrijd en de scheidsrechtster voor het goede fluiten. En vertrekken via de boomgaarden van Kapelle richting Middelburg.

Volgende week de laatste veldwedstrijd van dit seizoen. We hebben er zin in!

Nicolette