Massaal stroomde het publiek toe voor de wedstrijd van Swift (M) 3 tegen ONDO (M) 4. Deze derby staat garant voor het nodige spektakel, zo kunt u zich vast nog wel de wedstrijd van 17 oktober 2015 herinneren waar ONDO in de laatste minuten terugkwam van 17-19 naar 19-19 werd. De teams komen elkaar jaarlijks tegen en als we naar de statistieken kijken is Swift 3 de grote favoriet. Van de laatste negen wedstrijden werden er zes gewonnen en werd er drie keer gelijk gespeeld. Al moet er wel gezegd worden dat de overwinningen vaak met slechts een of twee punten verschil waren.

Vol goede moed begonnen beide ploegen aan de wedstrijd. Al snel bleek dat ONDO het beste uit de startblokken kwam. Na slechts drie aanvallen stond er al een 0-2 op het scorebord en zo keek Swift 3 voor het eerst dit seizoen in de openingsfase van een wedstrijd tegen een achterstand aan. Maar Swift 3 toonde zich veerkrachtig en met snipertje nu in de aanval stond al snel de 1-2 op het scorebord. Het publiek werd helemaal wilt en de #GoDemi song werd een dikke tien minuten in gezet. Door dit oorverdovende kabaal leken beide ploegen het helemaal kwijt te zijn. Het publiek kon tijdens het zingen meer genieten van de mooie onderscheppingen dan van de tot niets leidende aanvallen. Gelukkig werd het publiek weer wat rustiger en was daar Marjolein die in de 14e minuut de 2-2 binnen knalde. Lang konden we niet genieten van deze comeback want de aanval erop stond het alweer 2-3 maar gelukkig was door onze eigen Rambo (Remi) die dezelfde minuut al de 3-3 binnen schoot. In de minuten hierop begonnen beide teams beter te spelen maar was het ONDO die steeds meer grip op de wedstrijd begon te krijgen. In de 23e minuut werd de 3-4 gemaakt en door twee slippertjes in de 28e minuut keek Swift 3 ineens tegen een 3-6 achterstand aan. Gelukkig was daar de Flying Dutchman (Jacco) die met een schot de 4-6 ruststand binnenschoot.

In de rust werden de nodige puntjes op de i gezet. Een ding was duidelijk het mocht allemaal wel wat feller, duels winnen. De speech van gelegenheid coach Merijn van den Berg zou volgens sommigen iets te gangsterlijk zijn geweest. Enkel Demi leek extra gemotiveerd uit de bespreekruimte te komen. Gelukkig zijn er enkele beelden opgedoken zodat u zelf kunt oordelen.

De tweede helft kwam wat moeizaam op gang maar duidelijk was dat ONDO de goede lijn aan het doortrekken was. Met een strafworp, vrije bal en een schot speelde ONDO zich naar een terechte 4-9 voorsprong toe. In deze fase mocht Swift van geluk spreken dat er niet meer doelpunten vielen. De wedstrijd leek met nog 17 minuten te gaan gespeeld. Echter vanuit het niets was daar Rambo (Remi) die zijn brede schouders er nog even onder zetten, hij had stiekem ook zijn zinnen gezet op die 1e plaats in het topscorersklassement. De 5-9 viel binnen en ineens draaiden de rollen volledig om. De 6-9 volgde binnen een minuut en niet veel later waren het snipertje (Demi) en Mireille die de 7-9 en 8-9 binnen schoten. ONDO probeerde de wedstrijd gecontroleerd uit te spelen maar de veteranen van Swift roken bloed. De duels werden gewonnen en de druk werd aanvallend flink opgevoerd. De eerste kansen werden nog niet benut en nu begon de tijd toch wel te dringen. En toen was daar weer die Flying Dutchman (Jacco) die met een mooi schot net op tijd de 9-9 binnen knalde want niet veel later werd er afgefloten. ONDO keek verbaasd naar het scorebord want daar stond toch echt gewoon een 9-9 eindstand. Ze hadden voldoende kansen gehad om de wedstrijd eerder te beslissen maar realiseerden zich al te goed dat als de wedstrijd een paar minuten langer geduurd had ze ook nog zomaar hadden kunnen verliezen. Bij Swift werd de 9-9 als een overwinning gevierd. Het was zestig minuten gewoon slecht maar die laatste tien minuten waren weer van het niveau dat we willen halen. En dat je in zo’n wedstrijd nog een punt pakt door zo’n sterke slotfase, verdient dat ook de nodige complimenten. We willen uiteraard Jacco extra bedanken dat hij bij ons wilde meedoen en ook willen we de wissels Marit en Inger bedanken voor het invallen.

De 3e helft was deze week ook slopend. Urenlang met spanning voor de tv om te kijken of we een glimp zouden opvangen van de Witte Keniaan (Ingmar). De echte die-hards. Ronald, Jessica, Remi, Reinier en Merijn bleven zelfs tot zes uur in het clubhuis. Een noemenswaardige prestatie waarbij de club vermoedelijk zelfs een recordomzet heeft behaald. Maar de enige prestatie die echt benadrukt moet worden is dat Ingmar de kustmarathon heeft uitgelopen, dikke respect hiervoor! En voor degenen die ook alles op tv gevolgd hebben weten maar al te goed wat nou het zwaarste was. De stukken over het zand 🙂

Scores Swift: Demi 2x, Remi 2x, Jacco 2x, Marjolein 1x, Steven 1x, Mireille 1x

Volg ons op: https://swifthelden.wordpress.com