image1Tjoba kan op zaterdag geen team bij elkaar krijgen dus is de wedstrijd verzet naar donderdagavond. Woensdag zijn er bij Swift nog 3 zieken, maar met een korfbalwedstrijd in het vooruitzicht is iedereen gelukkig snel weer op de been.

Donderdag avond, 5 uur vertrekt er een stoet auto’s vanaf de Sprong naar ‘s Heer Hendrikskinderen. Alle vaders, moeders, opa’s, oma’s, tantes en broer(tje)s zijn opgetrommeld om te komen kijken.

Eerst de warming up. Dat is wel nodig, deze koude, natte avond. De meiden (en het publiek) zijn gespannen. Tjoba heeft maar 1 puntje minder dus het wordt een spannende wedstrijd!

Om 6 uur start de wedstrijd. Tjoba zet direct druk en scoort snel. Gelukkig zijn onze meiden ook scherp en met een mooie doorloopbal maakt Ilse de 1-1.

Maar Tjoba gaat door en scoort 2-1. Gelukkig weet Amy daarna ook snel de korf te vinden en staat het weer gelijk. Ilse heeft er zin in en scoort de 2-3 en Amy gooit een mooi afstandsschot raak; 2-4.

Ze wisselen van vak. Tjoba maakt 3-4. Het blijft een spannende wedstrijd.

image2Billy krijgt een strafworp mee en scoort. Ze gaan met 3-5 de rust in. De barman weet niet wat hem overkomt, zoveel publiek. Hij kan de drukte nauwelijks aan.
Het derde kwart is Ilse weer scherp en scoort 3-6, dat moeten ze toch niet meer uit handen geven…

De lichten op het veld gaan aan voor de laatste 12,5 minuut. Feline krijgt een strafworp mee en maakt hem ook! Yes dat wordt een feestje. Billy maakt het feest compleet; 3-8 en dan is de wedstrijd klaar.

De meiden lopen een ererondje met een fakkel en opa Sanderse houdt een heuse speech. Van hem krijgen ze een (chocolade) medaille.

Dan kan het feest beginnen. De meiden krijgen een frietje en de ouders warmen zich op met bier (en thee).

Het was een geslaagd avond. Super gedaan meiden en trainers! Op naar een mooi zaal seizoen.