Na de oefenwedstrijd tegen Ondo was het vertrouwen in een overwinning een beetje weg bij de ploeg.
Dinsdag hebben we naar aanleiding van die wedstrijd zo hard getraind op rond spelen dat het bijna niet meer leuk was.
We moeten vandaag om kwart voor twaalf spelen. Het zonnetje schijnt en met een 24 graden is het behoorlijk warm. Gelukkig heeft Esmee weer een emmer met sponzen meegenomen. Wat een succes is dat!
We beginnen met Tijn, Esmee, Christophe en Nina in de aanval. Het draait goed in de aanval. Als Tijn voor steun onder de paal staat, neemt Nina een doorloopbal en scoort. Super! Aram, Isabel, Mylène en Anne-Sophie staan in de verdediging. Ze hebben het niet zo druk want onze aanval heeft vaak de bal. Esmee krijgt een strafworp mee. Ze neemt hem en …. raak!! Fantastisch! Het staat 2 – 0!
Lisa kan D2 vandaag niet mee coachen omdat ze zelf een wedstrijd speelt. Fijn dat Rene er wel is en de aanval coacht! Rob bekijkt de wedstrijd vanuit de dugout.
We wisselen van vak. Loïs komt er in voor Esmee. Nina en Tijn onderscheppen geregeld de bal in het verdedigingsvak en daardoor krijgen we ook deze keer de bal vaak in de aanval. KvK krijgt een strafworp mee maar mist… We gaan de rust in.
De sponzen worden over enthousiaste en verhitte hoofden uitgeknepen. Heerlijk is het. We drinken siroop in het clubhuis en gaan dan weer het veld op. Als scheidsrechter Gijs zijn fluit weer gevonden heeft, begint de tweede helft.
De aanval van KvK is sterk. Aram staat tegen een lange heer die veel ballen weet te onderscheppen en daardoor de bal in zijn aanval houdt. De verdediging werkt heel hard maar kan een tegendoelpunt niet voorkomen. Als we van vak wisselen is het 2 -1. Christophe en Tijn onderscheppen goed maar de lange heer van KvK onderschept de bal weer in onze aanval. Het gaat gelijk op en dat maakt de wedstrijd erg leuk om naar te kijken. De supporters genieten. Nog leuker is het als de scheidsrechter affluit en we onze eerste punten binnen hebben! Goed gedaan en lekker gespeeld D2! We bedanken de scheidsrechter voor zijn goede fluiten en KvK voor het spelen. Al toeterend op trompetten laten we iedereen op het veld weten dat we hebben gewonnen!

Nicolette

Categorieën: Overig