We verzamelen om kwart over negen bij De Sprong. Het is al behoorlijk warm. Terwijl we naar Yerseke rijden, zien we hoe Walcheren vol stroomt met zeer hoogst waarschijnlijk strandgangers.
We smeren onze gezichten nog even flink in voordat we aan de wedstrijd beginnen. De wedstrijd gaat gelijk op. Ondanks de warmte springt Esmee de M. fanatiek tussen haar tegenstandster en de bal. Het blijkt een nogal gladde bal want zowel aan Swift- als aan Volhardings zijde rolt de bal geregeld uit de handen. Mylène – onze langste dame – komt tegen een nog veel langere dame te staan wat ons spel een beetje uit zijn verband haalt. Julius is weer helemaal in zijn element met onderscheppen en heeft een paar mooie kansen. Ook Harm onderschept geregeld en gooit strakke ballen. Julia weet de korf te raken. Het staat 1 – 1. Super!!
Mylène werkt hard. De zon brand. In de rust drinken we onder de parasol onze bidons leeg. Hoewel we gelijk aan elkaar zijn, kunnen we niet voorkomen dat na een paar goede onderscheppingen, gevolgd door snelle aanvallen van Volharding we met 4 – 1 achter komen te staan. En dan… in een van de laatste minuten van de wedstrijd krijgt Esmee M. de bal in handen, ziet dat ze vrij staat en.. boem! Zonder de korf te raken, schiet ze de bal er door! Super!! Esmee haar eerste doelpunt sinds ze bij ons mee speelt!! Ze kijkt er zelf verbaasd van. Het staat 4 – 2!
Niet veel later fluit de scheidsrechter af. We nemen strafworpen, feliciteren Volharding en bedanken de scheidsrechter voor het goede fluiten. En dan … we hadden ze al zien staan op het veld naast ons. Wel drie (!) springkussens en een waterglijbaan! In onze Swift tenues glijden we over de waterglijbaan! Wat is dit een aangename verkoelende activiteit!! Het gras zit in onze oren. Het water druipt van onze lichamen. Wat een plezier. Daarna lekker onder de douche en niet veel later rijden we richting het zonnige Walcheren.

Nicolette