Het zonnetje schijnt als we om half negen arriveren op het veld. Swift E3 is snel compleet en we kunnen beginnen met inschieten. Trainer Rob speelt als oefening een wedstrijdje waarbij we weer eens leren hoe belangrijk het is om rond te spelen en het spel ruim te houden. Julius is goed aan het onderscheppen. En dat blijft hij de hele wedstrijd doen! Super Julius!

Loïs speelt niet mee, ze heeft een gekneusde vinger. Ze komt ons wel aanmoedigen. Esmee de Meulmeester wordt vervangen voor Esmee Marinissen. Die heeft voor haar tweede korfbalwedstrijd voor heel wat supporters gezorgd. Wat het extra leuk maakt om te spelen. We kiezen ons aanvalsvak tactisch met de zon in de rug. Toch zijn wij niet de eersten die scoren, we komen met 0 – 1 achter. Julius onderschept fanatiek en na een snelle aanval schiet Harm twee keer raak! Fantastisch!
We hebben een minuutje rust. Harm heeft de smaak te pakken en scoort nog twee keer raak! En ook Mylène is in vorm, ze scoort het vijfde doelpunt voor Swift. Daarna scoren Julia, Harm en Mylène nog een keer. We gaan de rust in met 8 – 1.
In het clubhuis drinken we limonadesiroop en gaan dan al weer snel naar  het veld om in te schieten. Langs de lijn is het best fris. Maar in het veld hoor ik niemand klagen over kou. De zon verdwijnt soms achter de wolken. Er wordt weer gescoord voor Swift. Daarna maakt Julia het tiende doelpunt! Super! We krijgen een strafworp tegen die niet wordt benut. Soms schieten we op de korf en is er geen afvang, dan zijn we snel de bal weer kwijt. Maar Mylènes bal hoeft niet te worden afgevangen. Ze scoort weer een keer! Het staat 11 – 1 als we een minuutje rust hebben. In de laatste tien minuten weet alleen Harm in de korf te schieten. Esmee loopt goed vrij en heeft een paar prachtige kansen. Ook Julius heeft een paar mooie kansen maar niet raak. Dan fluit de scheidsrechter af. Het is 12 – 1.
Het was een leuke wedstrijd Esmee, Harm, Julia, Julius, Loïs en Mylène! Goed samen gespeeld. We nemen strafworpen, bedanken de tegenstander voor de wedstrijd en scheidsrechter Stephan voor het goede fluiten!
Ondo loopt met een grote zak heerlijke snoepjes die ze ook met ons delen. Dat is boffen!! Ondertussen is het gezellig druk geworden op het veld en in het clubhuis. We vermaken ons ook na de wedstrijd prima op sportpark De Sprong.

Nicolette

Categorieën: Overig