Rob heeft alle velden al uitgelegd. Super. We kunnen gelijk beginnen met inschieten. Er staat een fris windje en tussen de donkere wolken boven het veld schijnt zo nu en dan de zon. Luctor is ruim voor tijd helemaal klaar voor de wedstrijd en wij ook alleen … geen scheidsrechter. Gelukkig is Rob zo vriendelijk om de wedstrijd van E1 te fluiten (en tegelijk te coachen) en zodoende kan Remi onze wedstrijd fluiten. Nogmaals bedankt Rob!!

We beginnen met Mylène en Harm aan de kant. Er wordt onderschept in het veld en de wedstrijd gaat gelijk op. Luctor mist een strafworp maar : de afvang schiet wel raak dus staat het 0 – 1 als we even rust hebben. Julius springt fanatiek tussen de bal en zijn tegenstander waardoor wij vaak de bal hebben. Er zijn genoeg kansen voor E3 maar toch kunnen we niet voorkomen dat Luctor met 0 – 3 voor staat in de rust.
We drinken siroop in het clubhuis waar de moeder van Julius en de vader van Harm achter de bar staan en vertrekken daarna weer snel – met onze supportersschare – naar het veld. Mylène krijgt een strafworp mee maar mist helaas. Even later weet ze wel de korf te raken en staat het 1 – 3. Super! Alles is nog mogelijk. Het samenspel gaat goed. Boogballetjes worden onderschept door Luctor. Als Julia “basketballend” over het veld naar de aanvalskant loopt, moet ze de bal afstaan aan Luctor voor “eigen spel”. De laatste tien minuten van de wedstrijd zijn enerverend. Misschien komt het door de donkere, grijze wolken die nu toch wel wat druppels laten vallen. Of de supporters die ons enthousiast blijven aanmoedigen – wat het spelen extra leuk maakt. Er wordt nog steeds fanatiek onderschept. Hard gewerkt. Kansen gecreëerd en benut. Ik heb het aan de kant “eenvoudig” met een Julia en Julius die beiden naar “Juul” luisteren en twee Esmees. Ik roep twee namen en krijg het het hele team actief 🙂
Julia scoort 3 keer raak! Fantastisch!! Luctor scoort ook 3 keer. Julius en Esmee hebben een paar prachtige kansen maar helaas niet raak. Als de scheidsrechter affluit is het 4 – 6. We nemen strafworpen, feliciteren de tegenstander en bedanken de scheidsrechter voor het goede fluiten. En dan snel de kantine in om warm te worden.

Nicolette

Categorieën: Overig