Donkere wolken pakken zich samen boven het sportveld “De Sprong”. We zijn aan het inschieten maar als het echt begint te regenen, schuilen we met onze tegenstanders – tevens clubgenoten – en supporters in de dug-out.
Als scheidsrechter Jessica begint met de wedstrijd is het droog en dat blijft het de hele wedstrijd. E3 speelt in het zwart – dat is wennen – zeker ook omdat we onze tegenstanders goed kennen en geneigd zijn om naar “de spelers in het oranje” te gooien.
E2 heeft 3 coaches: Lisa en Myrthe, die zich halverwege de wedstrijd klaar moeten maken voor hun eigen wedstrijd bij A1, en Rob (de trainer) – die nu eens kan zien hoe leuk E2 en E3 spelen. Want een leuke wedstrijd is het!
E2 en E3 zijn aan elkaar gewaagd. We krijgen kansen. Zelfs een strafworp mee – die helaas gemist wordt. Tijn weet de korf te raken met een prachtig afstandsschot. Na 10 minuten staan we achter met 1 – 0. Het publiek is enthousiast. Julius is fanatiek en springt geregeld tussen zijn tegenstander en de bal en krijgt zo de bal te pakken. Super! Tijn maakt een prachtige doorloopbal en scoort. We staan 2 – 0 achter.
Maar er is nog niets verloren. We onderscheppen goed, spelen samen en zetten snelle aanvallen op. Kansen genoeg. Alleen de ballen willen er niet in. Harm heeft het niet makkelijk tegen de lange heren met hun lange armen. Beide Esmee’s lopen goed vrij maar worden niet altijd even snel gezien door hun ploeggenoten. Mylène maakt een prachtig doelpunt. Het staat 2 – 1! Julia doet haar best om er nog een puntje bij te scoren maar de bal wil niet in de korf. Als er wordt afgefloten staat het 2 – 1. We hebben verloren maar geen slecht gevoel over deze wedstrijd waarin wij tot de allerlaatste minuut fanatiek hebben gekorfbald!

Nicolette