De eerste wedstrijd van de veldcompetitie spelen we uit tegen Top E6. We moeten het doen zonder Julia en Ermee. Esmee M., die sinds kort met ons mee traint, wil graag invallen. En dat doet ze goed. De zon schijnt als we verzamelen op het veld van Top.
De eerste tien minuten gaan best goed. We komen met 1 – 0 achter maar als Loïs een strafworp mee krijgt en die raak schiet, staan we met 1 – 1 gelijk! Super! Top onderschept fanatiek en daardoor verliezen we regelmatig de bal. Het staat 2 – 1 als we een minuutje rust hebben.
Esmee debuteert en speelt alsof ze haar zoveelste wedstrijd speelt. Loïs, die als heer speelt, heeft het zwaar met een jongen die constant in haar rug springt. Als hij een keer naast haar springt, op de grond beland en tijdelijk met bloedige arm het veld af moet, krijgt ze een lang meisje – dat normaal in Top D2 (!!) speelt, die ook al in haar rug springt. Het valt niet mee om de bal in ons bezit te krijgen en te houden. We gaan de rust in met 6 – 1.
In het clubhuis staat limonadesiroop op ons te wachten dat we in de zon op drinken. Dan beginnen we aan het derde gedeelte van de wedstrijd. Het lijkt wel of de jongens zich een beetje laten overdonderen door de onderscheppende tegenstanders. Terwijl Harm en Julius dat zelf ook prima kunnen. Het tempo ligt niet hoog bij de Swift spelers wat in het voordeel werkt voor Top. Esmee weet goed vrij te lopen en ziet zelfs kansen om op de korf te schieten. Mylène verdedigt fanatiek en weet in de laatste tien minuten twee keer – met succes – de korf te raken. Super! Helaas mist ze de strafworp die ze mee krijgt en zodoende blijft het 10 – 3. We nemen strafworpen, feliciteren Top en bedanken de scheidsrechter voor het goede fluiten. We gaan lekker onder de douche en bedanken ook Esmee voor haar goede inzet!
Nicolette

Categorieën: Overig