Dinsdagavond – op ons trainingsuur – spelen we de laatste zaalwedstrijd van dit seizoen tegen Tjoba E4. Iedereen is ruim op tijd aanwezig. Mijn complimenten! De terreinbeheerder doet het grote scherm naar beneden zodat E1, E2 en E3 kunnen trainen en wij rustig kunnen spelen. Het is voor de spelers van Swift E3 een heel evenement om naar het zakkende scherm te kijken.
Als het scherm hangt, concentreren we ons op het inschieten en tellen het aantal rake doelpunten. 178 doelpunten – als ik de spelers mag geloven. Dat belooft wat … Dan begint de scheidsrechter met de wedstrijd. We rommelen wat de eerste helft. Rond spelen wil niet lukken en ook scoren zit er niet in. Het staat 0 – 1 met de rust.
Dat kan ook anders denkt Anne-Sophie zeker nu haar vader aan de kant zit, wil ze laten zien hoe goed ze kan scoren. En dat doet ze. Achter elkaar schiet ze drie doelpunten raak. Super! Mylène scoort 4 – 1. Juichend komen de spelers van het veld. Maar er is nog niets gewonnen. We moeten nòg tien minuten spelen. Anders hoor ik altijd “mag ik er uit, mag ik er uit” en nu willen alle zes de spelers spelen. Maar dat gaat natuurlijk niet. Op volgorde staan we aan de kant dus ook vandaag. Tjoba laat zien dat er helemaal niks zeker is en scoort 4 – 2. Loïs heeft een paar prachtige schoten op de korf. Helaas mist ze de strafworp. Anne-Sophie weet nog een keer raak te schieten en dan fluit de scheidsrechter af. Het staat 5 – 2. We nemen strafworpen en bedanken Tjoba voor de wedstrijd en de scheidsrechter voor het fluiten.
Hard gewerkt Harm, Julius, Esmee, Mylène, Loïs en Anne-Sophie! De beelden bij dit verslag zijn te zien op de facebookpagina van Swift waar Tjoba een fotoverslag van de wedstrijd heeft geplaatst.
Deze DINSDAG gaan we weer trainen op het veld van half zes tot half zeven en spelen we zaterdag onze eerste veld oefenwedstrijd uit tegen Tjoba.
Nicolette

Categorieën: Overig