In een wereld met een dun laagje wit op de daken en een schitterend, opkomende zon verzamelen we bij De Sprong.                Fortis is al aanwezig in de zaal als wij aan komen. Zij kunnen vandaag kampioen worden en hebben heel wat supporters op de hoge tribune zitten. We schieten in en worden langzaam wakker. De snelle heer van Fortis, die alles loepzuiver raak schiet, is al wakker en maakt binnen een minuut 2 – 0. Daar laten we het niet bij zitten en we werken hard. Mylène en Loïs verdedigen goed. En zodoende zijn er een paar doelpunten verdedigd.

Bij de eerste korte rust staat het 5 – 0. Anne-Sophie komt er in als superspeelster. Ze scoort direct. Het staat 5 – 1. Een superspeler helpt wel, maar soms is het ook niet makkelijk met zo’n extra speler in het veld en staan we met twee personen één speler van Fortis te verdedigen. Het gooien en vangen gaat vandaag niet altijd even goed. De bal komt daardoor geregeld in de handen van de tegenstander of over de lijn. Zodoende verliezen we vaak de bal.

Als het rust is, staat het 8 – 1. Harm komt er in als superspeler. Zodat Anne-Sophie met een vaste tegenstander beter kan spelen. En dat doet ze. Samen met de andere vier Swift spelers weet ze de bal 4 keer achter elkaar in de korf te schieten! Super! Het staat 11 – 5. In de verdediging valt Anne-Sophie lelijk, haar tegenstandster had kunnen schieten maar ze wacht – heel sportief – totdat ze weer op staat.

Het is even de vraag of Anne-Sophie nog verder kan spelen na haar val. Haar onderbeen doet pijn. Maar ze gaat er voor. Esmee is nu de superspeelster. En super speelt ze! Ze scoort namelijk een doelpunt!! Yes. Julius heeft nog een goede kans maar helaas niet raak. Anne-Sophie weet nog wel een keer raak te schieten, haar zesde doelpunt deze wedstrijd!! Mylène heeft het zwaar als “heer” tegen de snelle heer van Fortis maar ze doet het hartstikke goed. We werken allemaal hard tot en met de laatste minuut.

Het staat 13 – 7 als de scheidsrechter af fluit. We nemen strafworpen en feliciteren Fortis. Als wij de kleedkamer in gaan, schalt het “we are the champions” door de zaal want Fortis E5 is kampioen geworden na deze wedstrijd in onze poule.

Nicolette