Alhoewel in de Korfballeague en ook bij de play-offs in de Hoofdklasse de wedstrijden in de zaal nog even doorgaan was gisteren – 19 maart –  voor Swift de laatste ronde met zaalwedstrijden.

Als scheidsrechterscoördinator kijk ik met een tevreden gevoel terug op de zaalcompetitie, vrijwel iedereen was er bij zijn/haar toegewezen wedstrijd of had zelf een vervanger aangewezen. Slechts een enkele keer kwam er iemand niet opdagen of nam niet de moeite om zelf een vervanger te regelen, jammer, daar dupeer je namelijk wel 2 teams en hun coaches mee !

Zonder anderen tekort te doen een bedankje aan Stephan de Boer, Remi Mesu en Youri de Back die meer dan eens bereid waren een wedstrijd extra te fluiten. Ook Rob Sanderse en Bart Pouwer  – die zichzelf aanboden op het moment dat het nodig was – bedankt. Top !

Rompregeling Arbitrage

Zoals reeds eerder gemeld moet Swift zelf ook verplicht Rompregeling SwiftZaalcompetitiescheidsrechters en beoordelaars leveren. Hier zijn targets aan gekoppeld en als deze niet worden gehaald zitten daar sportieve (minpunten) en/of financiële sancties aan gekoppeld.

Halverwege de competitie meldde ik dat we ‘op koers’ zaten om de doelstellingen te halen. Helaas bleken we dat in januari en februari niet vast te kunnen houden. Door oa ziekte, vakanties en geen aanwijzingen werden er minder wedstrijden gefloten, waardoor we zelfs even dreigden het target minputen (groene versus gele lijn in de grafiek) niet te halen. Uiteindelijk werd dit in maart weer redelijk recht getrokken. Zoals het er nu uit ziet is het target ‘minpunten’ gehaald, maar komen we 2 wedstrijden te kort voor de bonus/malus, dat betekent dus een boete van ca. € 70,= .

Dennis Plantinga, Douwe Oostinga, Thijs Soeting en Jan-Peter Pouwer (beoordelaar) dank voor jullie inzet tijdens het zaalseizoen !

Op het veldseizoen zullen we er nog flink aan moeten trekken om de zelfde resultaten te behalen. Daar lopen we na 1e helft veld achter op het schema.

Dit alles betekend wel dat we voor komende seizoen moeten zoeken naar uitbreiding van ons scheidsrechterkorps dat wedstrijden in het wedstrijdkorfbal wil leiden !

Aanwijzingen veldseizoen breedtekorfbal

Afgelopen week zijn de indelingen voor 2e helft vwb scheidsrechters bij de jeugd- en breedtekorfbalwedstrijden gedaan. Deze zijn natuurlijk te vinden in het komende magazine en de wekelijkse aankondigingen op de website en in het FM.

Ik heb door de aanvangstijdstippen van de wedstrijden van A1 en A2 weer meer een beroep moeten doen op de spelers van de Senioren. Ik heb daarbij natuurlijk weer geprobeerd zoveel mogelijk rekening te houden met de wensen die jullie hebben doorgegeven.

Iedereen die zaterdag moet fluiten krijgt van mij per mail een herinnering op de dinsdag ervoor, graag ontvang ik dan een reactie ter bevestiging dat je er bent óf wie je zelf als vervanger hebt geregeld. Mocht je echt niemand kunnen vinden dan kun je met mij contact opnemen via martijn@kvswift.nl of 06-37441563 (Appen mag ook)

Fluitjes en stopwatches liggen weer in de kantine, zorg ook dat je pen en papier bij je hebt om de stand bij te houden. En met ingang van het veld is bij alle ploegen het mDWF verplicht! Zorg dus dat je de Sportlinked App op je telefoon hebt geïnstalleerd.

Martijn van Langevelde
scheidsrechterscoördinator kv Swift