We verzamelen om kwart over acht bij de Sprong. De sporthal in Kapelle blijkt bij een heel sportcomplex met zelfs een zwembad te horen. We hebben thuis nipt gewonnen van KvK. Het kan dus een spannende wedstrijd – met mogelijkheden worden.
KvK heeft, net als Swift, veel nieuwe jonge leden erbij gekregen. Dat is een leuk! Goed voor de “korfbalwereld”. De nieuwe spelers worden opgesteld tussen de al wat langer spelende kinderen. Soms is het verschil daardoor groot. KvK heeft 8 spelers dus genoeg wissels aan de kant. De eerste minuten van de wedstrijd heeft Swift veel de bal. Maar tot scoren komt het niet. Aan de kant van KvK worden geregeld doorloopballen genomen. Harm neemt heel goed over als de heer van Julius door komt. Mylène ziet een kans én ráák! Super! KvK scoort ook. Na tien minuten staat het 1 – 1.
De bal wordt niet altijd goed geplaatst, aan beide kanten, en komt zodoende op voeten, armen en hoofden. Het lijkt wel een “flipperkast” waar ik naar kijk. Anne-Sophie ziet vele kansen en uiteindelijk zit er een doelpunt. We staan weer voor. Julius krijgt een strafworp mee. Hij is zo enthousiast dat hij schiet voordat de scheidsrechtster fluit. Zijn rake schot moet over. Maar Julius laat zich niet van de wijs brengen en scoort nog een keer! Super gedaan Julius! 1 – 3. We gaan de rust in.
Mylène, die er tien minuten uit is geweest, komt weer het veld in. Ze is helemaal de weg kwijt als ze op de korf van KvK schiet. Gelukkig mist ze. KvK maakt gebruik van deze actie en scoort wel raak. Mylène herstelt haar fout netjes aan de andere kant van het veld. 2 – 4!! Esmee werkt hard als “heer” en neemt over als Harm zijn heer door komt. Goed gezien Esmee. Loïs heeft een paar mooie kansen maar er zit geen raak schot bij. Helaas. De laatste tien minuten loopt Anne-Sophie goed vrij en maakt twee prachtige doelpunten. We worden inmiddels aangemoedigd door Swift C2. Dat maakt het extra leuk. We gooien lange ballen en rennen snel naar het aanvalsvak als we onderschept hebben. Dat gebeurt ook aan de andere kant. KvK scoort nog één keer. Maar dat is niet voldoende. Wij hebben deze wedstrijd gewonnen! Super leuk!
We nemen strafworpen, bedanken de scheidsrechtster voor het goede fluiten en gaan zingend onder de douche. Loïs heeft een doos roze koeken voor haar ploeggenoten meegenomen en daar maakt ze deze overwinning extra feestelijk mee.

Nicolette