We verzamelen om acht uur bij De Sprong. Zonder Loïs gaan we naar Terneuzen, ze is namelijk lekker aan het vakantie vieren.
Julius heeft voor extra supporters gezorgd: zijn jarige opa zit samen met zijn oma op de tribune. Ze hadden nog nooit een korfbalwedstrijd gezien maar vertelden na de wedstrijd dat ze hadden genoten van het leuke spel.

We beginnen met Mylène aan de kant. Harm heeft nieuwe gymschoenen aan en dat merken we. Hij glijdt niet meer uit en speelt een goede wedstrijd. Hij gooit lange, strakke ballen en zo kunnen we een snelle aanval op zetten. Anne-Sophie maakt daar goed gebruik van en scoort twee maal. Super!! Mylène komt er in. Esmee speelt verder als heer. Ze heeft een prachtige kans maar helaas niet raak. Als Julius zijn heer een doorloopbal neemt, neemt Esmee goed over. Anne-Sophie is in haar element en scoort weer een keer. De heer van Julius scoort ook maar het schot was goed verdedigd door Julius dus telde niet mee. Mylène ziet een kans en schiet raak! Als het rust is, staat het 3 – 4.

Iedereen wil de rust verlengen met tien minuten niet spelen. Maar dat gaat natuurlijk niet. Mylène maakt weer een prachtig doelpunt! We rommelen wat door elkaar heen, houden te lang de bal vast en staan zo nu en dan helemaal stil in de aanval en verliezen daardoor wel eens de bal. Anne-Sophie en Harm onderscheppen de bal regelmatig en als we weer een snelle aanval opzetten, volgt daar weer twee keer een doelpunt van Anne-Sophie uit. Super! De laatste tien minuten vindt alleen Luctor de korf. Wij zijn dan druk met het scorebord – waar de tijd op staat en de score niet correct op wordt bijgehouden – wat ons toch wel zorgen baart.

Als de scheidsrechter affluit staat het 4 – 7. Yes!!! Goed samengewerkt Anne-Sophie, Esmee, Harm, Julius en Mylène!! We bedanken Luctor voor de wedstrijd en de scheidsrechter voor het fluiten en gaan dan zingend onder de douche. Anne-Sophie blijft in de sporthal om met Swift E4, dat na ons speelt, mee te spelen. De ouders app-en ondertussen de thuisgebleven ouders de overwinning door.

Luctor is al helemaal in voor het digitale wedstrijdformulier, ondanks het feit dat de E-tjes pas op het veld met dit formulier gaan werken. Het gepiel op smartphones gaat niet makkelijk en absoluut niet vlug. De stand is op mijn papieren wedstrijdformulier sneller ingevuld dan op het digitale wedstrijdformulier. Voor het milieu is het digitale wedstrijdformulier natuurlijk wel veel en veel beter en in een tijd waar alles snel, snel, snel moet, wel handig. Ach als wij op het veld verplicht gaan werken met het digitale wedstrijdformulier, zullen we er wel aan gewend raken. Maar eerst nog een smartphone regelen…. 🙂

Nicolette