We verzamelen bij de Sprong en verdelen ons over twee auto’s om vervolgens in de zon naar Goes te rijden. We spelen in hal 4, een knusse zaal ergens achteraf in het Omnium.

De eerste tien minuten van de wedstrijd moeten we “er even in komen”. Eén dame van Tjoba weet goed vrij te lopen en scoort twee doelpunten. De tweede tien minuten komen Anne-Sophie en Mylène er in. Esmee, die nu als heer speelt, verdedigt haar tegenstander goed. Er wordt aan de kant van Swift vaker onderschept, zodat we meer kunnen aanvallen. Anne-Sophie scoort twee maal raak! Super!!! Het staat gelijk. De scheidsrechter fluit goed en legt uit waarom ze fluit. Dat is heel fijn want zo kunnen we ook leren van onze fouten.

Na de rust krijgt Loïs een strafworp mee omdat ze wordt verdedigd door een heer. Helaas mist ze de strafworp op een haartje. Harm en Anne-Sophie onderscheppen vaak met succes. Jammer dat we ook weer ballen kwijt raken omdat we onderhandse slappe ballen gooien of niet in de handen plaatsen. Ook is het veld groot genoeg maar we zien toch kans om de bal regelmatig uit te gooien.
Zeker de laatste tien minuten krijgen we veel kansen. We spelen goed samen en beseffen soms ook dat we vrij staan en benutten dat moment om te schieten. Julius heeft zo’n mooie kans. En Mylène scoort zelfs raak maar de scheids bleek al gefloten te hebben voor iets anders … Dus telde het doelpunt niet (wat de meiden achter het scorebord niet gelijk door hadden). Helaas zitten er verder geen rake schoten bij. Loïs krijgt een strafworp tegen omdat ze langs achteren op de armen van haar tegenstandster slaat. Gelukkig is het schot mis en als de scheidsrechter af fluit is het 2 – 2. Een verdiende eindstand na een leuke,  spannende wedstrijd.

IMG_1680        IMG_1691

Na het douchen “moeten we toch echt de saucijzenbroodjes van het Omnium proeven”, volgens Julius. Geesje trakteert en omdat we zó hard gewerkt hebben, één punt hebben binnen gehaald en het eigenlijk ook al lunchtijd is, smaken de broodjes extra lekker!

Nicolette