De wedstrijd begint heel rommelig. We hebben lang de bal in de aanval maar lopen dicht op elkaar en “door elkaar”. Als BKC onderschept, weten ze heel snel de bal naar de aanval te brengen en daar te scoren. Harm gooit goeie, lange ballen maar die komen niet altijd bij een Swift-speler aan. We krijgen een strafworp tegen die niet benut wordt. Als we verdedigen staan we vaak niet dicht genoeg en actief met onze armen in de lucht voor onze tegenstander. Het staat 0 – 3 als we een minuutje rust hebben.

Anne-Sophie komt er in. Ze weet de motivatie terug te krijgen bij de ploeg. Ze scoort namelijk 3 rake doelpunten!! Super! Het staat 3 – 5. Mylène mist een strafworp maar maakt dat goed door daarna wel te scoren!! Fantastisch! Anne-Sophie maakt gebruik van haar inspringende tegenstandster en duikt onder haar armen door, schiet en… raak!!! Harm schiet ook raak maar helaas was dit schot verdedigd.
We gaan de rust in met 5 – 5. Alles is mogelijk. Het teamgevoel en enthousiasme is groot en dat is belangrijk. Anne-Sophie, die nu de smaak te pakken heeft, doet er alles aan om te scoren. Haar dame, die nu niet meer zo vaak instapt, verdedigt haar goed en zodoende worden veel schoten afgekeurd voor verdedigd. Loïs mist een strafworp. Jammer. Esmee heeft een mooie kans en schiet raak. 6 – 5 !! Yessss.
Dan beginnen we aan de laatste tien minuten. BKC die geen wissels heeft, laat niets blijken van vermoeidheid. Bij ons is het iedere keer weer schakelen in een nieuwe opstelling, omdat iedereen een stukje wedstrijd speelt. BKC komt gelijk. Scoort nog twee keer. We werken er hard aan. Spelen goed samen. Julius heeft een mooie kans maar helaas verdedigd. En dan een prachtig schot van Loïs! Het staat 8 -7! Maar dan volgt al weer véél te snel het eind signaal van de scheidsrechter.
We nemen strafworpen, feliciteren BKC en bedanken de scheids voor het goede fluiten. Het publiek bedankt òns voor de erg leuke en spannende wedstrijd. En dat was het! Goed gedaan E2!

Nicolette