Swift A2 mocht zaterdag aantreden tegen KVK A2, op papier een sterke tegenstander.

Swift A2 had in het begin van de wedstrijd wat moeite met de korf te vinden en de juiste kansen te nemen. Na iets minder dan 5 minuten werd er een stip door de goed leidende scheidsrechter geven aan de A2. Deze werd verzilverd door Youri 1-0. De daarop volgende aanval werden er veel kansen gecreƫerd door de dames maar er was wat moeite met het vinden van de korf. Deze mooie aanval werd verzilverd met een schot van afstand van Youri 2-0. Het andere vak had wat minder moeite met scoren. Jager die terug is van een blessure scoorde van afstand de 3-0 en 4-0. De A2 had de smaak te pakken en Youri scoorde 5-0 van afstand. KVK kon hierna wat terug doen met een afstandsschot 5-1. Jager die goed in de wedstrijd zat maakte na een mooie aanval de 6-1. KVK volgde hierop met een vrije bal 6-2. Marinka scoorde de 7-2 na een goede actie gevolgd met een doorloopbal. KVK scoorde voor rust nog 1x wat de ruststand bracht op 7-3.

In de rust werd er nog maar eens duidelijk gemaakt dat de kansen veel via de dames gezocht konden worden en dat het voor verdedigen wat beter kan.

Remi kwam in de rust in het veld voor Jager. KVK begon de 2e helft goed en scoorde de 7-4. Linda maakte het verschil weer 4 met een doorloopbal 8-4. Het advies werd goed opgevolgd. Marinka scoorde de 9-4 van afstand en de 10-4 met een doorloopbal. Het andere vak had wat meer lengte door dat remi er in kwam en hierdoor veranderde het spel daar ook wat. Remi en Amber heerste onder de paal en de ballen die van de korf af ketsten werden door Lisa opgevangen. Dit resulteerde in veel kansen. Remi scoorde de 11-4 van afstand. KVK scoorde mee en zo werd de stand 11-5. A2 zat lekker in de wedstrijd iedereen kreeg zijn kansen en Youri scoorde van afstand de 12-5. Marinka die al heel de wedstrijd veel kanen had scoorde van afstand de 13-5. Na een spel hervatting ging Remi naar binnen en scoorde een one-hander 14-5. KVK stribbelde voor het laatst tegen 14-6. A2 was conditioneel beter dan KVK en dat werd de laatste minuten duidelijk. Waar de A2 aanzetten gaf KVK het op. Dit leverde nog 3 mooie doelpunten op. Een doorloopbal van Arend, een one-hander van Youri en nog een one-hander van Youri. De eindstand 17-6

2 Januari is de volgende wedstrijd tegen ONDO A3 ook hier zal de A2 vol voor de punten gaan om weer aansluiting met de bovenste plaatsen te krijgen.

Scores: Youri 6x Marinka 4x Jager 3x Remi 2x Linda en Arend 1x

Categorieƫn: Overig