Het is op zaterdagmorgen half negen al een drukte van belang in Sporthal de Sprong. Na het avondje Sinterklaas in het Clubhuis is iedereen weer fris en fruitig èn op tijd in de zaal. Swift E2, E3 en E4 moeten thuis spelen. Het is even zoeken naar de ballen, die gisteren door de Pieten zijn opgeruimd. Maar dan kunnen we toch in gaan schieten op de korf.

Rob is speciaal gekomen om de ploegen, die hij altijd trainen geeft, te zien spelen. En waarschijnlijk ook om naar Stijn te komen kijken, omdat hij onze wedstrijd – onder begeleiding – gaat fluiten.
We beginnen met Loïs en Esmee aan de kant. KvK is een gelijkwaardige tegenstander. Dat maakt de wedstrijd extra leuk. Harm, die wat gladde schoenen aan heeft, glijdt over het veld achter zijn tegenstander aan. Als hij onder de korf staat en Julius zijn tegenstander een doorloopbal neemt, neemt Harm over. Super gezien! Anne-Sophie scoort een prachtig doelpunt, het staat 1 – 0.
Julius krijgt het tweede deel van de eerste helft een tegenstander die overal tussen springt. Het is moeilijk maar Julius doet zijn best en wordt daardoor feller. Het gooien van strakke ballen laat te wensen over en daar profiteert Julius’ heer van. Soms slaat Julius per ongeluk op de arm van de schietende tegenstander. Dat had best eens een strafworp kunnen zijn … Het wordt 1 – 1.
In de rust geeft de extra scheidsrechter ons tips. Schijnworpen, sneller gooien en strakke ballen zijn een paar van zijn tips. We drinken wat en nemen afscheid van coach Nicolette die verplichtingen elders heeft. Geesje, ook een trainster van de E-tjes, coacht de ploeg de tweede helft. En ze doet dat met veel succes.
Volgens de berichten die ik heb doorgekregen, heeft Anne-Sophie nog een doelpunt gescoord! Zij ging heel goed. Het verschil had groter kunnen zijn maar als team speelt E3 nog niet zo goed samen. En zeker met de tegenstander die overal tussen sprong werd dat niet makkelijker. Gelukkig had iedereen veel plezier en was iedereen super blij met de overwinning!
Nicolette