Het stormt en regent als we verzamelen bij “de Sprong”. Op de boot is het niet anders. We deinen op en neer. Vanaf het achterdek kijken we naar de dansende golven. De wind in onze haren en de regen in ons gezicht. Eenmaal in Zeeuws Vlaanderen is het nagenoeg droog en wandelen we al waaiend binnen vijf minuten naar de sporthal “Scheldeveste” net over de dijk.
We zijn de enige ploeg die moet spelen in de ruime zaal. We rennen rond en spelen samen zonder Esmee want die is er vandaag niet bij. De wedstrijd gaat beginnen. Wat publiek op de tribune en twee mensen achter het scorebord.
Breskens, BKC E2, bestaat alleen uit dames. Maar wel dames met iets meer ervaring. We komen met 1 – 0 achter. Harm staat helemaal vrij en heeft een kans maar ziet hem niet. Het wordt 2 – 0. Maar niet voor lang. Anne-Sophie scoort een prachtig doelpunt. Het staat 2 – 1. Een minuutje rust. Mylène komt er in. BKC heeft veel kansen. Harm vangt heel goed de bal van de tegenpartij af. Maar het naar elkaar in de handen gooien, gaat niet altijd even goed. Daardoor raken we de onderschepte bal ook weer snel kwijt. We gaan de rust in met 4 – 1.
In de zaal krijgen we geen drinken. Dat waren we even vergeten. Gelukkig had iedereen wat te drinken bij.
We spelen verder met Anne-Sophie als heer. BKC speelt snel samen en hoewel we onze tegenstander goed bij houden, zijn we vaak net te laat om tussen de tegenstander en de paal met onze handen omhoog te staan. Toch zijn er een paar goede kansen. Loïs die helemaal vrij staat en net niet raak schiet. Als we stil staan om de bal aangespeeld te krijgen, springt BKC tussen onze slappe boog ballen. We moeten dus goed bewegen en strak in de handen blijven gooien. Zo nu en dan komt er zo’n beweging bij Swift E3 en dan loopt het gelijk hartstikke goed. Julius heeft ook een paar mooie acties en draait goed mee in “het molentje”. Na de minuut rust komt Anne-Sophie helemaal in haar element. Ze scoort twee prachtige doelpunten achter elkaar! Superrrr!!! Maar BKC heeft veel kansen die ze niet altijd benutten maar soms wel. Als de scheidsrechter af fluit is het 7 – 3.
We nemen strafworpen, feliciteren BKC en bedanken de scheidsrechter voor het goede fluiten. Dan snel onder de douche. Geen grondige schrobbeurt en melige toestanden onder de douche want we moeten de boot halen.
Op de deinende boot eten we onze boterhammen en krijgen we van Loïs – door haar oma zelf gemaakte heerlijke popcorn -. We laten zien dat we nog heel veel energie over hebben want eerst wordt er actief tikkertje gespeeld en daarna serieus verstoppertje. Voordat we het weten is helaas de haven van Vlissingen al weer in zicht en zit onze uitwedstrijd naar Breskens er op.

Goed samen gespeeld E3!

Nicolette