Om half negen verzamelen we bij De Sprong. We moeten vandaag zonder Loïs spelen want zij is op zoek naar een sprookjesprins in het bos van Kaatsheuvel.
De zon piept door de hoge bomen rond het veld van Tjoba in ‘s Heer Hendrikskinderen. We zijn ruim op tijd en spelen rond, schieten op de korf en hebben zin in deze wedstrijd die mogelijkheden biedt.
Tjoba heeft namelijk net zo vreselijk verloren van Top en Ondo als wij. Alleen hebben zij iets meer gescoord.
Mevrouw Pekaar fluit de wedstrijd. Ze let goed op verdedigen en legt duidelijk uit waarom ze fluit. De eerste tien minuten gaan gelijk op.
Tjoba bestaat uit een team met alleen meiden maar wel hele lange meiden. Het is voor ons dan ook niet eenvoudig om over of langs die lange armen te gooien. Het worden vaak slappe boogballetjes die makkelijk onderschept worden door Tjoba. Als ze daarna een snelle aanval opzetten scoren ze 1 – 0.
Ineens, net voor de rust, een schreeuw en gehuil. Eén van de meisjes van Tjoba is door haar enkel geklapt. Het meisje wordt verzorgd op het veld. Omdat ze maar 4 spelers hebben, ontstaat er een lichte paniek bij Tjoba. We gaan de rust in. Drinken in de zon mierzoete siroop en zijn benieuwd wat Tjoba gaat doen….
Het blijkt dat kinderen van deze leeftijd zeer flexibele enkels hebben, want het meisje staat gewoon weer in het veld. Even fel als in de eerste helft. Anne-Sophie speelt een hele goede wedstrijd. Ze onderschept regelmatig en heeft heel veel kansen. Tjoba maakt 2 – 0 maar niet veel later scoort Anne-Sophie 2 – 1. Superrrrr! Het samenspelen gaat goed. Een paar echte mooie kansen. Helaas wil de bal niet in de korf rollen. Wel bij Tjoba. Als de scheidsrechter af fluit is het 4 -1. Wat een leuke wedstrijd was dit!
Goed samen gespeeld Julius, Anne-Sophie, Harm, Mylène en Esmee!

Nicolette

Categorieën: Overig