Swift E2 verzamelt op het veld van Ondo. Swift C3 speelt voor ons. Als zij klaar zijn, worden de velden van de Etjes uitgelegd. We schieten in en zien dat bij Ondo de twee jongens, die altijd scoren –de ene zijn moeder heeft jaren bij Swift gespeeld, dus ja, die heeft een goede basis-, van de partij zijn.
We beginnen scherp. Staan tussen de paal en onze tegenstander maar hebben onze armen meer in de lucht dan net boven de bal. Zodoende kan de tegenstander schieten en worden veel doelpunten van de tegenpartij als raak gerekend. Het staat 7 – 0 bij de eerste minuut rust.

We mogen van Ondo en de scheidsrechter een superspeler opstellen. Julius komt er in als superspeler. Esmee, die deze wedstrijd als heer speelt, doet het heel goed. Ze neemt over als de heren een doorloopbal nemen. Het gaat ook wel eens mis en verdedigt een dame een heer. En dan krijgen we een strafworp tegen. Gelukkig maakt de tegenpartij deze fout ook wel eens en krijgen wij een strafworp mee. Die we helaas niet benutten.

De spelers van Ondo scoren niet alleen, maar onderscheppen ook goed. Doordat we – ondanks dat we met vijf spelers spelen –  amper een aanval op kunnen zetten, komen we niet tot schot. Het is 10 – 0 met de rust.

In de tweede helft krijgen we wel wat vaker de bal in ons bezit. Anne-Sophie weet goed vrij te lopen. Het is dan belangrijk dat we snel en strak in de handen gooien. Dat lukt nog niet altijd even goed. Harm heeft een mooie kans als hij vrij staat onder de korf. Maar komt er net te laat achter. Loïs schiet een paar keer bijna raak op de korf. Er wordt nu vaker een doelpunt van de tegenpartij afgefloten omdat we goed verdedigd hebben!

Bij het laatste minuutje rust staat het 16 – 0. Ik weet zeker dat iemand toch een keer raak kan schieten. Iedereen wist op de training zo goed de korf te vinden! Maar nu wil het niet lukken. Met Esmee als superspeelster en Anne-Sophie als heer spelen we de laatste 10 minuten. Mylène komt er fris in en heeft ook mooie kansen. Esmee weet de schade te beperken om als superspeelster een raak schot te verdedigen. Het is 21 – 0 als de scheidsrechter affluit.
Bij de strafworpen na de wedstrijd weten we de korf wel goed te raken. Hopelijk kunnen we volgende week ook tijdens de wedstrijd de korf raken!

Nicolette

Categorieën: Overig