Onze eerste wedstrijd thuis van dit veldseizoen. We spelen gelijk met Swift E3 en Swift E4. De velden liggen naast elkaar. Wat een Swift gevoel is dat!

Vóór de wedstrijd schuilen we nog even in het materialenhok maar als de lucht een beetje opklaart, vertrekken we naar het veld. Schieten in, dat ging de laatste keer op de training super goed en zien hoe de tegenpartij doorloopballen neemt.
Ondo is na de wedstrijd van vorige week nog beter voorbereid. Ze hebben namelijk mijn stukje op de site gelezen en weten dus dat wij voor doelpunten gaan.
We moeten vandaag zonder Anne Sophie spelen, ze is op een feest van haar opa en oma. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat de vijf overgebleven spelers Esmee, Harm, Julius, Loïs en Mylène samen een goede wedstrijd gaan spelen.
Met de jarige Harm in de basis beginnen we de wedstrijd. We zijn goed bezig en houden de tegenstander goed bij. Maar als Ondo de aanval heeft, gooien ze snel naar het aanvalsvak en ronden ze de aanval vaak af met een raak doelpunt.
Als het 5 – 0 staat, mogen we van scheidsrechter Thijs een superspeler in zetten. Esmee pakt haar taak als superspeler goed op. En zo komt het dat Harm vrij staat, het door heeft, zijn kans grijpt en RAAK schiet!!! Geweldig! Het staat 1 – 5.
Ondo laat het er niet bij zitten en scoort gelijk 1 – 6. We zijn weer bij de les. Er lijkt geen einde te komen aan de eerste tien minuten. Totdat we ontdekken dat we al vijftien minuten spelen. We nemen een minuutje rust en spelen dan nog vijf minuten. Het staat 1 – 10 bij de rust.
In het clubhuis drinken we siroop en gaan daarna snel weer terug naar het veld. Esmee scoort een prachtig doelpunt. YES!!! Het staat 2 -10. Super!! Maar Ondo gaat door. Bij het minuutje rust staat het 2 – 12. Het gooien en vangen gaat beter dan in de eerste wedstrijden maar de laatste tien minuten wordt het zwaar. De vermoeidheid slaat toe. Julius springt zo nu en dan fel tussen de bal en zijn tegenstander. Dan is de bal weer in ons bezit en kunnen we weer een aanval opzetten. Maar tot scoren komt het niet meer aan onze kant.
Als de scheidsrechter af fluit is het 2 – 17. We nemen strafworpen, feliciteren Ondo en bedanken de scheidsrechter voor het goede fluiten. Dan zingen we voor de jarige Harm die vandaag acht jaar is geworden. Met een goed gevoel over de wedstrijd en de traktatie van Harm in de hand of in de mond, verlaten we het veld. Goed gespeeld jongens en meiden! Hartstikke tof dat we ook de korf weten te vinden IN de wedstrijd!

Nicolette

Categorieën: Overig