De Swiftvlaggen wapperen in de krachtige wind als we aankomen op het veld bij De Sprong. Rob heeft ons veld, de korven en niet onbelangrijk de supportersbank al klaar gezet. Bedankt Rob! We kunnen gelijk beginnen met inschieten. Met de sterke wind is het niet altijd even makkelijk. Soms schieten we te hard en dan weer te zacht. Luctor is inmiddels ook gearriveerd en traint op doorloopballen.

Scheidsrechter Stephan den Boer is in geen velden of wegen te bekennen. Gelukkig is Stijn Sanderse zo vriendelijk om onze wedstrijd te fluiten.
We beginnen de wedstrijd met goed samen spelen en trekken v-tjes om vrij te lopen. Als Loïs een kans krijgt, neemt ze hem en … schiet raak! Super Loïs! Isabella onderschept fanatiek. Loïs krijgt nog een kans maar de wind waait haar bal over de korf. Isabella scoort twee keer en het staat 3 – 0. Mylène scoort ook twee keer en als het een minuutje rust is, staat het 5 – 0.
Na de rust weten Isabella en Christophe allebei de korf twee keer te raken. Aram heeft een prachtige kans maar helaas rolt zijn bal uit de korf. Loïs scoort het tiende doelpunt van deze wedstrijd. We hebben rust.

In de kantine drinken we zoete siroop gemaakt door “kantinejuffrouw” Claudine (moeder van Julia van F2). Loïs geeft haar een groot compliment over het volgens haar overheerlijke zoete drankje! Heel fijn dat ouders hun vrije zaterdagochtend opgeven om in de kantine te helpen zodat wij in de rust onze nodige suikers binnen kunnen krijgen en onze supporters ook wat kunnen drinken en eten!!

We gaan het veld weer op. Nu de zon weg is, voelt de wind best koud aan. Isabella scoort 11 – 0. Direct komt Luctor, die al een hele tijd met 5 spelers speelt, terug. Het staat 11 – 1. We onderscheppen goed de bal, spelen heel snel naar de aanvalskant maar als er geschoten wordt, vergeten we wel eens af te vangen. Het schot dat Aram maakt, hoeft deze keer niet worden afgevangen want hij schiet raak! Super Aram! Mylène scoort nog twee keer en het staat 14 – 1 als we een minuutje rust hebben.

IMG_1694               IMG_1695

Wij wachten soms wat lang met gooien en vergeten dat de wind vaak een handje mee helpt 🙂 Nu we de wind in de rug hebben naar ons aanvalsvak, komt het geregeld voor dat een medespeler hard moet rennen om de bal binnen de lijnen te houden. Christophe weet zijn tegenstander regelmatig te verrassen door een schijnbeweging te maken voordat hij gooit. Super. Mylène scoort nog twee keer en Luctor maakt haar tweede doelpunt van de wedstrijd. Scheidsrechter Stijn fluit af. Goed gedaan scheids! Heel erg bedankt dat je dit wilde doen! We nemen strafworpen en bedanken de tegenstander voor de wedstrijd. Daarna snel onder de warme douche.

F1 ik vind dat jullie samen weer een leuke wedstrijd hebben gespeeld!

Volgende week moeten we al weer onze laatste veldwedstrijd van dit seizoen spelen. Maar eerst is er natuurlijk nog het fantastische gezellige hemelvaartstoernooi! Tot dan!

Nicolette