Dat het hemelvaartstoernooi zwaar zou worden, hadden we al verwacht. Maar zo zwaar …. We beginnen in onze gewoonlijke modus. De modus waarin we de laatste wedstrijden met gemak hebben gewonnen. Maar deze modus werkt niet tegen Ondo uit Sint Laurens. Ze onderscheppen fanatiek en schieten achter elkaar de ballen raak in de korf. Zelfs met 5 spelers in het veld weten we niet tot scoren te komen. Na wat goede aanwijzingen van trainer Luc, die nu in de gelegenheid is om te komen kijken tussen zijn eigen wedstrijden door, wordt ons spel wat beter en kunnen we toch nog 5 doelpunten maken.
Een beetje uit het veld geslagen staan we na het eindsignaal op het kunstgras. Maar niet voor lang. F2 heeft spelers te kort. Dus vol enthousiasme spelen we om beurten een wedstrijd mee. De wedstrijd tegen BKC speelt de eerste helft Merel met ons mee. Zodat Christophe en Isabella even kunnen bijkomen. We knokken deze wedstrijd hard en met succes. Een overwinning!
We boffen ontzettend met het weer. Alhoewel we in onze derde wedstrijd toch een beetje mopperen op de zon, die het volgens ons veel te warm maakt. Misschien is het ook het extra spelen en het spel dat ons over verhit maakt. We hebben het eerste gedeelte van de wedstrijd tegen Albatros uit Zwijndrecht redelijk onder controle. Maar dan breekt Albatros los en is er geen houden meer aan. Zelfs het ontdoen van kledingstukken maakt het niet minder warm. We verliezen deze pot met 3 – 12.
Even een rustmoment, want we moeten pas om 3 uur weer spelen. We eten onze boterhammen of halen een bakje friet. Sommige spelers lopen rond met lootjes. Anderen weer spelen op het springkussen, verzamelen flesjes om daarna weer snoep te kunnen kopen of kijken bij Swift 1, aan de andere kant van de bossen.
De wedstrijd tegen Top F1 lijkt gelijk op te gaan maar dan is het de vermoeidheid die na zo’n leuke, intensieve dag ons spel wat onnauwkeurig maakt. We krijgen de bal niet zo vaak meer in de korf en verliezen met 2 – 8.
Geen beker voor ons maar wel een vaantje als aandenken aan deze super leuke (en leerzame) dag!