Het regent als we vroeg – nog voor 8 uur – op de fiets naar De Sprong rijden. Van de zon zullen we geen last hebben deze laatste veldwedstrijd. Als we winnen, kunnen we kampioen worden. Net als in de zaal maar toen werden we net geen kampioen. Dus vandaag gaan we die druk niet opvoeren en praten we over een leuke “gewone” wedstrijd.
Gelukkig is het in ’s Heer Hendrikskinderen niet zo nat als in Middelburg. We schieten in totdat de scheidsrechter aangeeft dat de wedstrijd begint. We spelen goed samen en hebben mooie kansen. Mylène benut 4 van die kansen. Het staat 4 – 0. Een minuutje rust.
Tjoba komt terug en het staat 4 – 1. Maar niet voor lang. Loïs scoort een prachtig doelpunt en Isabella scoort er twee. Het staat 7 – 1 als we in de kantine siroop gaan drinken. Om de teamgeest te bevorderen spelen we een potje tafelvoetbal. We vragen nog eens aan de scheidsrechter hoeveel het staat want het zou toch wel heel leuk zijn als we … Niet aan denken. We we moeten nog een hele helft spelen!

IMG_2164          IMG_2160

Terug op het veld scoort Christophe een mooi doelpunt. Tjoba maakt er 8 – 2 van. De bal is glad en daardoor glipt hij wel eens door onze handen. Zo komt het dat een Tjoba speelster de bal onderschept onder onze korf en een kans ziet. Raak! Helaas voor haar wel in onze korf. Het staat 9 – 2. Aram maakt ons tiende doelpunt. Isabella en Christophe scoren allebei nog één keer. Het staat 12 – 2 bij de laatste minuut rust. We komen al een beetje in de jolige “kampioensstemming”. Maar gelukkig weten we die te onderdrukken en spelen we de laatste tien minuten weer gewoon. Isabella en Aram maken allebei nog een schitterend doelpunt en ook Tjoba weet hun korf te vinden. Maar dat maakt ons niets meer uit! Wij zijn kampioen! Alle wedstrijden gewonnen! Nog even strafworpen nemen en dan krijgen we een chocolade medaille om gehangen en worden er (pers)foto’s van ons gemaakt.

Heel goed gedaan Mylène, Loïs, Isabella, Christophe en Aram!!! Geniet van deze prachtige afsluiting van het seizoen bij de F-jes en heel veel succes volgend seizoen bij de E-tjes!

Nicolette