De week van A1

Middenin de mei vakantie, waar op maandag maar een half team aanwezig was om te trainen, heeft A1 een pittig weekje voor de boeg. Woensdag de kwartfinale van de beker tegen KCC A1 (een van de beste ploegen van het land)… en zaterdag de wedstrijd tegen Blauw Wit, een serieuze tegenstander in de competitie. Bij winst op blauw wit is het kampioenschap in de eerste klasse zo goed als zeker. Belangrijk weekje dus.

Zonder de geblesseerde Lisanne en Derek, zonder Elif, die op vakantie was en zonder Anne, die ziek was… traden we aan tegen KCC. In de voorbereiding werd gepraat over een serieuze wedstrijd, waarin alles mogelijk was. Bij te veel respect voor het hoog geklasseerde KCC, wordt het niets. We spraken elkaar moed in en waren klaar voor de wedstrijd.

KCC kwam kort voor aanvangstijd aan, met een flinke rit en file in de benen. De scheidsrechter gunde hen toch een uitgebreide warming-up, waarna de wedstrijd kon beginnen. Beide ploegen hadden het lastig met de wind, maar swift was de ploeg die goals maakte. Met invaller Myrthe (B1) in de basis, verdedigde swift goed en liet geen doorloopballen toe. Na een aantal knappe goals, veel winnende rebounds en zuiver verdedigen stond het 5-2 met rust.

De tweede helft speelden wij met wind tegen…. En kwam KCC iets dichterbij. Toen viel ook Ricardo nog uit. Jager, die ietwat zenuwachtig was, kwam hem vervangen. De score liep wat op, maar het verschil bleef klein. Jager kreeg een schot tegen en werd nog iets zenuwachtiger, maar bleef hard werken. KCC dacht door Jager vrij te laten ballen te kunnen onderscheppen, maar Jager scoorde twee keer. Met mooie doelpunten van onze spitsen Gijs en Stephan bleven we op voorsprong. De dames stonden geweldig te verdedigden en leverden vele assists. Jouke stond als een beer te rebounden en swift wist de wedstrijd te winnen met 12-10. Een super ervaring! De halve finale is op 20 mei thuis, tegen KOAG. We hopen op veel ondersteunend publiek.

Dan de belangrijkste wedstrijd van de week; Blauw wit uit. Zonder de nog geblesseerde Ricardo, maar wel Anne weer terug. Youri, die dit seizoen al vele malen zijn waarde heeft bewezen bij A1, startte op de plek van Ricardo. Met winst op Blauw wit komt A1, met nog twee wedstrijden te spelen, 4 punten los van de achtervolger Vitesse. Het belang is dus groot.

Ook in Kloetinge stond een flinke wind. De ploeg stond scherp en kwam makkelijk ruim voor. Het laatste kwartier van de eerste helft werd amper gescoord. De score viel dus te laag uit: 1-5 met rust. De tweede helft werd het niet meer spannend. Swift was veel beter, maar drukte dat niet erg duidelijk uit in de scores. Invaller Remi deed de laatste duit in het zakje:  13-7. We waren erg blij met deze succesvolle A1 week.

Zaterdag 16 mei om 11:30uur spelen we tegen NIO en kan het kampioenschap definitief worden binnengehaald. Ook dan hopen we op veel swift supporters! Om jullie naar het veld te trekken, willen we best toezeggen dat we voor minimaal 20 goals gaan aanstaande zaterdag!

Tot slot; dit seizoen hebben verschillende spelers zware blessures gehad. We hebben er vertrouwen in dat zij er allemaal weer bovenop komen. We hebben veel beroep moeten doen op spelers van de B1 en A2. In het bijzonder Youri, Myrthe, Madelief, Remi en Jager, die verschillende wedstrijden hebben meegespeeld. Wij willen hen bedanken voor alle inzet! En ook hun ploegen, die het soms zonder hen hebben moeten doen, in het belang van A1.

Categorieën: Overig