De A2 boekte afgelopen zaterdag een belangrijke 3-12 overwinning tegen Blauw-Wit. Door de overwinning kan de A2 volgende week tegen Togo gedeeld kampioen worden. De wedstrijd tegen de Kloetingers was belangrijk, als de A2 verloor, waren de kansen op het kampioenschap verkeken.

Hierdoor begon de A2 toch wat onwennig aan de eerste helft. Blauw-Wit wist hierdoor een 2-0 voorsprong in de eerste minuten te pakken. Marinka wist door een mooie omdraaibal haar tegenstandster te verrassen waardoor het verschil weer één was.

Blauw-Wit antwoordde direct met een doorloopbal, maar vanaf dat moment komt de A2 op stoom, we gaan beter om met de wind waardoor Demi Koet en Glenn de 2-3 en 3-3 weten te maken. Door twee doelpunten van Linda en een doorloopbal ging de A2 met een 3-6 voorsprong de rust in.

De stemming in de rust kon bijna niet beter bij de A2. Maar toch bleef de spanning nog aanwezig, want het zijn toch maar drie punten verschil en we moeten nog tegen de wind in.

Achteraf hoefden we ons geen zorgen te maken. In de tweede helft bleef de A2 het verdedigend dicht houden waardoor er weinig grote kansen voor Blauw-Wit ontstonden. Aanvallend bleven de kansen komen, zo wist Arend twee keer dichtbij een doelpunt te komen.

De doelpunten lieten soms iets langer op zich wachten door de sterke wind die over het veld stond. Glenn opende de score in de tweede helft waarna Linda, Remi en Demi K de score naar de 3-12 eindstand tilden.

Scores: Glenn, Demi K en Linda 3x, Remi 2x, Marina 1x

Door de overwinning maakt de A2 nog kans op het kampioenschap.  Maar hiervoor moeten we winnen van Togo A1, de nummer 1. Een gelijkspel of verlies betekent dat we geen kampioen zijn. Dus we hebben alle hulp nodig bij deze spannende wedstrijd! We spelen vlak voor de A1, die ook kampioen kunnen worden, dus laat het feest twee keer zo groot zijn!

Swift A2-Togo A1 10.00 uur op De Sprong