We rijden “versnipperd” naar Arnemuiden. Aram en Mylène kunnen al lekker inschieten terwijl de rest nog moet komen. Gelukkig is het team net compleet als de scheidsrechter de wedstrijd begint. De zon schijnt en er staat een koel windje, perfect weer om een wedstrijd te spelen.

De spelers van Top F4 beginnen zeer fanatiek. Dit is even wennen want de afgelopen wedstrijden hebben we met gemak gewonnen. Nu is het hard werken en voor dat we het weten scoort Top 1 – 0. Christophe maakt er direct 1 – 1 van. Aram verdedigt de lange dame van Top heel goed. We spelen prima samen en Aram maakt 1 – 2. We spelen rond voordat we schieten en Isabella scoort 1 – 3.

Na een minuut rust blijven we net zo goed spelen. We onderscheppen en zetten snel een aanval op. Isabella scoort 1 – 4. Mylène maakt er 1 – 5 van en Aram 1 – 6. We spelen inmiddels tegen 5 spelers omdat Top haar superspeelster in het veld heeft gezet. Top scoort 2 – 6. Het (echte) gras is vochtig en de bal wordt gladder. Het gebeurt dan ook regelmatig dat de bal uit de handen rolt en dan proberen we zo snel mogelijk “de hand op de bal” te leggen. Daarbij glijden we ook wel eens uit en krijgen we soms een “steunbal” tegen. Mylène scoort 2 – 7.

In de rust krijgen we mierzoete siroop in het overvolle clubhuis van Top. De volgende tien minuten op het veld werken we weer hard. Top F4 is een fanatiek team dat ons ook feller maakt en daardoor spelen we heel goed samen. Loïs loopt goed vrij en heeft een paar prachtige kansen. Mylène staat nu tegen de lange dame van Top en daardoor moet ze meer haar best doen om vrij te lopen. Christophe en Isabella letten in de verdediging goed op de bal en zo kunnen ze de bal vaak onderscheppen en een aanval van Top voorkomen. De laatste tien minuten scoren Mylène en Christophe allebei nog één keer.

Als de scheidsrechter de wedstrijd af fluit is het 2 – 9. Niet alleen een super overwinning maar ook een super gespeelde wedstrijd Aram, Christophe, Isabella, Loïs en Mylène! We nemen strafworpen en daarbij laat Loïs zien dat ze ook goed raak kan schieten! We bedanken Top voor de wedstrijd en de scheidsrechter voor het fluiten. We douchen en gaan weer richting Middelburg om van een zonnig weekend te genieten.

Ik ben benieuwd of Swift 1 aanstaand weekend uit tegen Top 1 ook zo goed speelt en gaat winnen! Als je kan, moet je zeker gaan kijken want het is voor een team veel leuker om met heel veel Swift supporters aan de kant een wedstrijd te spelen (dat weten wij maar al te goed – met onze trouwe supporters 🙂 ) Swift 1 speelt zaterdag 25 april om 16:00 uur op het veld in Arnemuiden.

Nicolette